Gå til innhold

Aggressive trafikanter

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre ting som irriterer er jo den klassiske ikke greie og holde 100 eller 110 km jevnt. Kjører forbi samme person 4 ganger fra en avkjøring til neste. Cruise control sier jeg..det finnes!

Jeg er litt usikker på hva situasjonen er her, men en generell kommentar.

Hvis du irriterer deg over at bilen foran kjører ujevnt så er det ting som tyder på at du holder for liten avstand. Legger du inn noen ekstra meter så er det veldig enkelt å justere med gasspådraget.

Ligger du derimot klistret opp i bilen foran så må du hele tiden være på alerten og aktivt bruke bremsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja spesielt når du blir forbikjørt og bilen fyker avgårde for så å legge seg inn et godt stykke unna. Deretter slakker av!! Det er ikke bilisten som allerede ligger i høyre fil som skal tilpasse farten når enn blir forbikjørt!! Da får dem som kjører forbi opprettholde farta dem hadde! Da er det ikke jeg som ligger for nærme.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Trafikken gjenspeiler vel egentlig dagens samfunn, en gjeng med egoistiske mennesker som kun tenker på seg selv! FInnes ikke fokeskikk!

Jeg må innrømme at jeg tar noen feilvurderinger i trafikken, ikke noe dramatisk, men prøver da å vise at jeg gjorde en feil, *opp med hånden* for å prøve å beklage! Er ikke ofte en får det tilbake, tror de fleste Nordmenn har for vane og snu seg vekk, late som de ikke bryr seg eller overser situasjonen!

Samme gjelder når man gjør en tjeneste for en annen bilist, som å stoppe, gi rom for passering og diverse, ikke mye takk! Sier ikke alle men tror ikke Nordmenn har det som natur å takke i slike situasjoner!

Jeg mistrives i rundkjøringer da det gjelder å komme seg fortest inn, helst i full fart, ikke bruke blinklys og helst hive seg foran en bil som allerede er i rundkjøringen! Hvorfor gidder man det, man tjener ikke noe på det? 1-2 sekund kanskje!

Når man først er inne på tid, opplever hele tiden i trafikken hjem fra jobb, at folk MÅ forbi selv om det er 500 biler foran i kø! Hvorfor? Er det kjøttkakene som venter?

Lenke til kommentar

Når man først er inne på tid, opplever hele tiden i trafikken hjem fra jobb, at folk MÅ forbi selv om det er 500 biler foran i kø! Hvorfor? Er det kjøttkakene som venter?

Det er nok mangel på folkeskikk og det gjelder ikke bare i trafikken.

Tilsvarende egoisme opplever jeg ofte i butikken. Står i kasser med lange køer og så åpner de opp en ny kasse...alltid noen fra langt bak i køen som slenger seg frem.

Jeg rister bare på hodet..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ellers så kan jeg garantere at alle de gangene man ser det kommer en tullig i trafikken, så er det en mann mellom 40-60 år. Dette er vel 80% av gangene. De neste 29% er er menn fra 18-39. Mens en 1% må nok tilfalle kvinner.

Matte var ikke så greit var det vel? :D

:D

Var litt kjapp der ja. Ikke alltid man tenker. :D

Det ble visst litt mer enn 100 % her ja. Men bortsett fra det er jeg langt på vei enig i det budskapet du prøver å få frem med disse prosenttallene. Jeg kjører drøyt 25000 km i året og ser mye pøbelopptreden i trafikken. Min erfaring er at det aller meste av dette kommer fra mannlige sjåfører. Enkelte bilmerker synes også å utmerke seg i negativ retning her, jeg tenker primært på BMW, Mercedes og Pegueot (selv kjører jeg Nissan).

Hvorfor mannfolk har en tendens til å opptre mer pøbelaktig i trafikken kan man jo lure på. Personlig tror jeg det har noe å gjøre med at for menn er det så mye mer prestisje knyttet til alt som har med bil og bilkjøring enn hva tilfellet er for kvinner. Du kan godt kalle en bekjent for tosk, tulling eller idiot uten at det får så alvorlige konsekvenser, men kaller du ham en dårlig sjåfør har du fått en fiende for livet. Du kan godt kritisere hans kone og kalle henne en heks og det går bra, men kritiserer du bilen hans er en viss mann løs.

Kvinner har vanligvis ikke dette krampaktige og prestisjefyllte forholdet til bil, og det gir seg gjerne utslag i forsiktigere opptreden i trafikken også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...