EinarEriksen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Den beste kamera-droiden vi har testet. Les mer Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Støtter få videoformat? Min galaxy s taklet det aller meste jeg kastet inn på den av videoformat, rett ut av boksen (.avi, .mkv osv) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vi snakker om Android. Installerer du Rockplayer så har du så og si alle videoformater du trenger. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Et spørsmål. På første side trekker dere den for at menyene kunne vært enklere. Blir det ikke dumt å trekke TELEFONEN for det når det er ANDROID sitt meny system? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 @Emils1: Mistenker at det muligens er Samsungs "justeringer" av menysystemet som muligens er trekkbart? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det man må huske, er at man kan velge andre launchers om man vil.. feks adw launcher, launcher pro, etc. Jeg er svært sjeldent inne på "hovedmenyen", for det meste er jeg i launcheren/homescreen. Grupperer ting sammen som er logiske. Derfor tør jeg påstå det er en fordel at man får en "clean" android, men jeg kunne tenkt meg tegra 2 og minnekortleser Dette er vel (som forrige gang) en telefon laget, slik at utviklere skal ha en slags referansemodell for å utvikle mot. Dog., er det nok en fin og stilren telefon, men personlig tror jeg at jeg havner på lg eller samsung.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Støtter få videoformat? Min galaxy s taklet det aller meste jeg kastet inn på den av videoformat, rett ut av boksen (.avi, .mkv osv) Er fordi med SGS har Samsung lagt inn støtte for flere formater, modifisert versjon av Coreplayer er det vel. Mens her har ikke Samsung hatt noen fingre med i spillet. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Et spørsmål. På første side trekker dere den for at menyene kunne vært enklere. Blir det ikke dumt å trekke TELEFONEN for det når det er ANDROID sitt meny system? Hallo? Skal man ikke trekke telefonen fordi det kjører stock android? Nå tror jeg vi må begynne å tenke oss litt om. 2 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Skjønner ikke hvordan de kunne hvert enklere. Synes de er brukervenlige som de er. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ja, det kan jo godt hende. Men om anmelder mener det så mener han det. Google selv mener jo at ui'et trenger oppfrisking. 2 Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 amobil sier at kameraet er veldig bra, mens Phonearena sier det er dårlig http://www.phonearena.com/reviews/Google-Nexus-S-Review_id2619/page/4 Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Det eneste vi savner er muligheten til å flette sammen to kontakter til én Denne muligheten finnes. Gå inn på en kontakt, velg meny - Edit Contact. Så er det bare å trykke meny og Join. Kan ta med en ting til med det samme, det er fem startskjermområder, ikke fire som det står i testen. Endret 28. januar 2011 av Rydin Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet. er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet. er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover Gjerne forklare meg hvordan du vet dette Nexus one kom jo for ca 1 år siden, og vil sikkert bli oppdatert i noe tid fremover. Men å tro at Nexus one får android 3.2 14 april 2012 tror jeg er å drømme. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 amobil sier at kameraet er veldig bra, mens Phonearena sier det er dårlig http://www.phonearena.com/reviews/Google-Nexus-S-Review_id2619/page/4 Det jeg merker meg er at photoarena mener bildene er mangler kontrast og fargemetning. På photoarenas testbilder er jeg enig i at dette utvilsomt er mangler, i alle fall dersom man ønsker bilder rett ut av boksen, noe man jo gjerne skal med en mobiltelefon. På Amobils testbilder ser bildene derimot gode nok ut i mine øyne. Man skal ikke se bort fra at forskjeller i lysforhold da bildene ble tatt av de to forskjellige sidene kan ha spilt inn. Min erfaring etter noen år som fotojournalist er at når man snakker om direkte output fra enklere kamera, så vil lyset spille en større rolle enn hvilke parameter som brukes, men unntak finnes, og uten å ha faktisk prøvd Nexus S kan jeg ikke vite. Jeg kan likevel registrere at Amobils testbilder ser gode ut (jeg lar meg bl.a. overraske av skarpheten, jeg kan ikke en gang registrere oppskarpingsartefakts, eller uskarphet, noe som kanskje tyder på at det enten brukes en bedre bildebrikke eller bedre optikk), og dersom du er uenig i Amobils mening er det så sin sak. Men dersom du mener at Amobils testbilder ser gode ut, hvorfor i alle dager trekker du da frem en dom fra en annen side som har brukt mobilen under potensielt dramatisk forskjellige lysforhold? Det er ikke så viktig hva en anmelder skriver, som det heter, the proof is in the pudding, not in the making. Ellers påpeker faktisk amobil de andre svakhetene photoarena peker ut, som mangel på kameratast osv. Men som fagmann kan jeg ikke se noe galt i den tekniske bildekvaliteten i de bildene amobil serverer. På bildene photoarena viser frem kan jeg se litt mer ymse eksempler på dårlig bildekvalitet, f.eks. er det et par bilder som er merkbart uskarpere enn de amobil har tatt, samtidig som det er mer kromatisk feilbrytning, noe som ikke burde være noe problem å fremprovosere på amobils testbilder av kirken, for eksempel. Utover det ser jeg ikke så mye med Nexus S som gir meg lyst til å bytte ut min Galaxy S, though. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det verd å anskaffe denne framfor galaxy s? ser jo ut som det er tilnærmet samme telefon, bare til 2000 kr ekstra. Ser ut som man må betale premium pris for telefonen bare grunnet gingerbread og nexus navnet. er du interessert i software oppdateringer bør du gå for denne, nexus telefoner blir oppdatert i flere år framover Gjerne forklare meg hvordan du vet dette Nexus one kom jo for ca 1 år siden, og vil sikkert bli oppdatert i noe tid fremover. Men å tro at Nexus one får android 3.2 14 april 2012 tror jeg er å drømme. flere år fremover var kanskje litt å ta i, men siden det er google som er "produsenten" til denne telefonen får den oppdateringer med en gang i og med at de ikke trenger å gå igjennon f.eks. HTC Sense eller Samsungs Touch Wiz. Nexus One har blitt oppdatert siden 2.1 og har allerede fått 2.3.1. Skulle ikke forundre meg om at den fikk 3.0 heller. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Joda, det er fordelen med Android uten Sense osv., men 2.3 Gingerbread ser ut til å la vente på seg til Nexus One: http://www.intomobile.com/2011/01/21/nexus-one-update-android-2-2-2-not-gingerbread/ Kan dette stemme? (Snublet mer eller mindre over den ) Lenke til kommentar
ironman666 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 ThinkFree Office gjør det mulig å lese og behandle Word-, Excel- og PowerPoint-dokumenter. Her finner vi et stort antall funksjoner vi er vant med å se på PC-ens kontorpakke. Skjermbildet er oversiktlig, du kan zoome ved å bruke to fingre. Kontorpakken fungerer med andre ord bra. Jeg finner ikke dtte på min nexus s... :/ Altså den ligger ikke i appdraweren Når jeg går i en filbehandler og finner et dokument/pdf, da starter thinkfree, men den bare en thinkfree leser, finner ikke noen muligheter å redigere/behandle dokumentene mine, eller opprette nye dokumenter, slik jeg kunne med min Samsung Galaxy S Av kamerasoftware så bruker jeg Vignette, koster litt men har mange funskjoner, bla, touch for å fokusere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg