Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Surrete Alt-TAB, Hjelp :)

Gjest Slettet-znfzAj

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-znfzAj

Heisann.

En merkelig ting skjedde i går med min PC som normalt sett aldri har noen feil. Vil ikke nødvendighvis kalle det en feil, men heller kanskje et lite bug.

Når jeg skal Alt-TAB'e mellom 2 vinduer, vil den ikke respondere. Jeg får opp det lille vinduet som indikerer at jeg Alt-Taber, men det flasher kun kjapt på skjermen for så at ingenting skjer.

Har også lagt merke til at nettleseren min som jeg har nede på oppgavelinjen, ikke vil bytte imellom vinduer når jeg trykker på Chrome ikonet, samme skjer her, vinduene flasher så vidt det er nede ved oppgavelinjen, for så å forsvinne og jeg får ikke tatt opp vinduet igjen. Dette er så ille at hvis jeg minimerer alle vinduene i Chrome så får jeg ikke åpnet de igjen fordi knappen ikke lar meg det.

Dette skjedde bokstavelig talt over natten, når jeg skrudde på pc'en i dag tidlig merket jeg problemet. Mange av komponentene i pc'en er forøvrig mindre enn 2-3 måneder gamle. Dvs, nytt Win7, nytt skjermkort, kabinett, og vifter. Alle andre funksjoner funker som det skal.

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-znfzAj

Napp ut tastaturet, og plugg det i igjen.. Eventuelt hiv det ut vinduet og prøv ett annet.. :)

For å være ærlig tror jeg ikke det hjelper noe særlig, som jeg skriver gjelder jo dette også når jeg trykker med musen på chrome for å bytte vinduer fra oppgavelinjen. Så kan nok kjapt konkludere at dette ikke skyldes tastaturet.

Jeg får jo også opp et "flash" av vinduet når jeg trykker på alt tab, noe som betyr at den ihvertfall registrer at jeg trykker. Pluss at Alt og Tab funker fint alene, bare ikke i samarbeid :p

Endret av Slettet-znfzAj
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Napp ut tastaturet, og plugg det i igjen.. Eventuelt hiv det ut vinduet og prøv ett annet.. smile.gif

For å være ærlig tror jeg ikke det hjelper noe særlig, som jeg skriver gjelder jo dette også når jeg trykker med musen på chrome for å bytte vinduer fra oppgavelinjen. Så kan nok kjapt konkludere at dette ikke skyldes tastaturet.

Jeg får jo også opp et "flash" av vinduet når jeg trykker på alt tab, noe som betyr at den ihvertfall registrer at jeg trykker. Pluss at Alt og Tab funker fint alene, bare ikke i samarbeid tongue.gif

Prøvde du? Det kommer av at en tast har hengt seg.. Ikke fysisk, men noe har skjedd med kommunikasjonen mellom tastatur og pc som gjør at han trykker samme tastekombinasjon konstant og "overstyrer" det du faktisk trykker. I know, elendig forklart, men problemet ligger i hvertfall i kommunikasjonen mellom tastatur og pc. (USB)?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-znfzAj

Har ikke koblet ut tastatur og mus, men når jeg deaktiverte skjerm nr2 (tv'en min) så funket det, og da jeg ikke bruker tv'en så ofte til noe på pc'en, så koblet jeg den ut for godt, og problemet har aldri gjentatt seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...