AMD-guru #1 Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 jeg har en gammel maskin stående, og skulle gjerne hatt den opp. specå er: minne: 4MB EDO (kan MULIGES oppgraderes til 16MB) CPU: under 100MHz HDD: har satt et par disker tilsammen ca. 8 gig ein CD-ROM har eg og satt i. er det mulig å installere en gammel linux version på denne maskinen?? evt. hvilken version og hvor det er mulig å få tak i den. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 eneste rammen som setter ned muligheten, der bør du ha mer, minst 16mb, har 32 i en annen gammel her... en kompis av meg kjørte redhat 7.3 på en 75 mhz boks, men den hadde nok ram iaff 80 mb... tror du skal greie å få inn nyeste redhat bare du skaffer mer ram... Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 skal se om jeg kan få tak i mer ram. sikker på at det ikke er mulig å finne en gammel linux som kan installeres på maskina som den er. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 jeg tror det er en HOW-TO liggende ett eller annet sted.. det er litt slit tror jeg siden det bare er 4mb ram.. er ikke helt sikker. søk på google Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 NetBSD, med tiny-kjerne vil fungere nesten helt sikkert. I alle fall versjon 1.5.x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå