Thlom Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Kjører red hat 8.0, og tenkte jeg skulle teste ut fluxbox. Men når jeg kjører ./configure, så får jeg denne beskjeden: checking for X... libraries /usr/X11R6/lib, headers /usr/X11R6/include checking for dnet_ntoa in -ldnet... no checking for dnet_ntoa in -ldnet_stub... no checking for gethostbyname... no checking for gethostbyname in -lnsl... no checking for gethostbyname in -lbsd... no checking for connect... no checking for connect in -lsocket... no checking for remove... no checking for remove in -lposix... no checking for shmat... no checking for shmat in -lipc... no checking for IceConnectionNumber in -lICE... no checking for XOpenDisplay in -lX11... no configure: error: Could not find XOpenDisplay in -lX11. Jeg har XFree86-devel og XFree86-lis, har googlet og prøvd å finne ut av tinge på egenhånd, men nå tror jeg at jeg må gi opp. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Jeg har xlibs også. kan ikke skjønne hvorfor jeg får den feilmeldingen Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Installer det fra en RPM i stedet... Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 apt for redhat er jo s0tsaker Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 fant ikke fluxbox i apt sourcene mine. . . kan prøve å laste ned en uoffesiell red hat rpm når jeg kommer hjem. men irriterende at den ikke funker. jaja Lenke til kommentar
morbo Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har du XFree86-devel installert? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Har du XFree86-devel installert? jepp Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Fant en rpm () som jeg prøver å instalere, men får dependencies problemer, selvfølgelig. libstdc++.so.5 Noen som vet hvor jeg kan få tak i den? har lagt inn libstdc++-3.2-7, som påstår den har libstdc++.so.5. Men det funket ikk. Prøvde så å legge inn libstdc++3.3-2, men får da denne beskjeden: libstdc++ = 3.2-7 is needed by (installed) libstdc++-devel-3.2-7 Hva i all verdens land og rike betyr det? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 libstdc++ følger riiimelig garantert med distroen din, da dette er c++-librariesene til gcc. prøv å installere med --force og --nodeps Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 libstdc++ følger riiimelig garantert med distroen din, da dette er c++-librariesene til gcc.prøv å installere med --force og --nodeps Prøvde det der, men da kræsjet alt. hverken fluxbox, KDE eller Gnome funket. Failsafe funket nogenlunde, men ikke optimalt. hehe, syke greier. Instalerte red hat på nytt (tok vare på home dir selvfølgelig), og prøvde på nytt med source. Og da funket det merkelig nok. Uansett, dette skriver jeg fra fluxbox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå