Gunn@r Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg skal montere speil i taket, typisk 1,5 x 1,5m. Men jeg har ikke lyst til å montere vanlige speil, mest på grunn av vekten og faren for at de skal falle ned. Derfor har jeg tenkt på plastspeil, og om det muligens går an å bruke? Har hørt at noen har nevnt plexi- og lexan-speil, så lurer på om dette er noe som kan brukes? Men først og fremst; dette skal ikke koste ett par høvdinger eller noe sånt. Jeg er på utkikk etter en rimelig pris for dette, og kvaliteten trenger ikke være av ypperste klasse. Mine eneste kriterier er at det går an å speile seg i det, at det er lett å montere, og at det ikke er for tungt. Og selvfølgelig at det er relativt rimelig. Og når jeg sier 1,5 x 1,5m, så trenger ikke det være kun ett speil. Det kan godt være 6-8 plater jeg setter sammen så det blir såpass stort. Takker for alle svar Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 IKEA har da noen løsninger (Link). Skal ikke spørre/tenke mer på hvorfor du skal ha det i taket... 3 Lenke til kommentar
sLR Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg trur jeg så det samme i en voksenfilm jeg så når jeg var 14 år gammel. :3 2 Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 IKEA har da noen løsninger (Link). Skal ikke spørre/tenke mer på hvorfor du skal ha det i taket... Har vært innom hjemmesiden til IKEA, men er usikker på om disse egner seg for å feste i taket?? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Har noen av speilene derfra selv, hvor det er litt bølgete speil som kan festes slik man ønsker. Kan ikke skjønne at de kan falle ned, men selvfølgelig avhengig i hva du har å feste i taket. Gips er sikkert dårlig, men da kan du jo bruke anker. F.eks 16 speil med 40x40, eller 9 speil med 50x50cm kan jeg ikke tro er noe problem. EDIT: Mine speil henger på veggen, da Endret 28. januar 2011 av oslo72 1 Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Gipsheis og Tek7 Problemet vil du få når du skal ha det ned igjen. BTW. Tek 7 holder 27kg pr kvadratCENTIMETER, så overforbruk er ikke nødvendig. Glasspeil er det billigste vil eg tru. Selv fester jeg speil med Tek7 på vegg. Ramme og kryss holder i bøttevis. Minuset er at det må stå i ein rigg som holder det på plass i et døgn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå