Gå til innhold

Møkklei D(ritt)Link655, hva bør jeg kjøpe?

gwh

Anbefalte innlegg

Sliter med at Dlink655 tilstadighet faller ut og må restartes.

Må gjøres en til to ganger per dag.

Kablet i dag, så er det en nas(qnap109), ps3 og squeezebox classic.

Trådløst, så er det to-tre pc'er samtidig, og gjerne to-tre smarttelefoner.

Kjøres filmer over det trådløse tilstadighet (dvd'er) via ps3mediaserver og streames mye fra spotify.

Legger gjerne ned en tusenlapp i dette for å få det dønn stabilt, og gjerne med velfungerende gjestenettverk som kan passordbeskyttes når unga får besøk.

Tenker på Netgears 3700 modell, ville den vært ok?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kjapt svar, trenger ikke legge inn custom roms og annet moro for å ha akseptabel ytelse?

Ikke etter det jeg har hørt, men jeg har ingen erfaring med WNDR3700 selv.

(Jeg bruker faktisk en D-Link DGL-4500 med WiFi deaktivert, tilkoblet en Altibox-router. Dønn stabilt. Noe som langtfra var tilfelle da jeg brukte den mot et ADSL-modem - men noen av problemene skyldtes nok modemet ..)

Det kan jo også være en idé å sjekke om den routeren er IPv6-kompatibel - jeg vet ikke om WNDR3700 v1 er det, men den nye v2 skal visst være det.

Lenke til kommentar

Anbefaler gjerne et par routere fra ASUS (RT-N16 og RT-N56 eller 76 som kommer snart). Disse har 128MB RAM og tåler masse trafikk.

DIR-655 skal være en OK router. Sjekk at du har rimelig ny firmware i den (1.21 eller høyere).

ftp://ftp.dlink.com/...ir655/Firmware/ DIR-655 støtter gjestenett, som du sikkert vet.

Pass på at routeren ikke står for varmt. Den bør ha tilgang til romtemperatur på alle sider.

EDIT: WNDR3700 er en bra router, hvertfall sett fra specs.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hvis det er et aksesspunkt du ser etter kan Cisco SB Wireless-N AP, WAP4410N være et alternativ. Støtte for bl.a. 4 separate SSID, støtter også VLAN-tagging. Selvfølgelig i tillegg til alt du forventer å finne på et moderne aksesspunkt.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Det kan jo også være en idé å sjekke om den routeren er IPv6-kompatibel - jeg vet ikke om WNDR3700 v1 er det, men den nye v2 skal visst være det.

WNDR3700 v2 har IPv6 støtte, men er horribelt ustabil.

Lenke til kommentar

WNDR3700 v2 har IPv6 støtte, men er horribelt ustabil.

Så det du mener er jeg at går fra ustabil skitt til ennå mere ustabil skitt?

Og hvor viktig er det med ipv6 støtte?

Lenke til kommentar

Så det du mener er jeg at går fra ustabil skitt til ennå mere ustabil skitt?

Og hvor viktig er det med ipv6 støtte?

Ja, bør holde deg unna den 3700, i hvert fall til den dagen de lager ny firmware for den, evt åpner for tredjeparts.

Hva IPv6 angår har jeg lite kunnskap om, blir vel viktigere ettervert som det blir faset inn, men så lenge jeg ikke har ipv6 støtte fra isp bekymrer jeg meg ikke så alt for mye ;)

Endret av Gng
Lenke til kommentar

DA er v2 i hus, koblet opp og det virker som det skal foreløpig.

Blir ikke noen streaming test av hd-materiale i dag, da fruen har okkupert tv'en for å se Grey's anatomi, og da kan jeg bare drite og dra i å prøve på noe som helst mens den pågår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...