Beritaron Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvordan er reglene rundt dette? Om jeg f.eks har hatt en maskin som har blitt ødelagt og ikke hatt mulighet til å deaktivere, eller glemt å deaktivere før jeg har gått tilbake til fabrikasjonstilstand uten å deaktivere en PSN-konto for enheten, vil man da ha mulighet til å deaktivere de enhetene? Etter hva jeg har forstått så kan man aktivere 5 enheter, er det noen oversikt over hvor mange enheter man har aktivert et eller annet sted? Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvordan er reglene rundt dette? Om jeg f.eks har hatt en maskin som har blitt ødelagt og ikke hatt mulighet til å deaktivere, eller glemt å deaktivere før jeg har gått tilbake til fabrikasjonstilstand uten å deaktivere en PSN-konto for enheten, vil man da ha mulighet til å deaktivere de enhetene? Etter hva jeg har forstått så kan man aktivere 5 enheter, er det noen oversikt over hvor mange enheter man har aktivert et eller annet sted? Skjønner ikke helt problemstilling - er der grense for hvor mange maskiner du kan bruke din PSN id på? Høres merkelig ut. Selv har jeg både en US-fat og EU-slim PS3 og bruker samme PSN konto på begge uten problemer. Eneste jeg har merket meg er at de ikke kan være logget inn samtidig (den andre blir da logget ut automatisk.) Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Det er tilfellet ja, og er ikke noe problem nå, men lurer bare på om dette kan bli et problem over tid. Så en annen hadde svart på noe lignende et annet sted: "Go to 'Sign up for Playstation Network', then choose 'Use existing account' When you feel your ps3 is about to be broken and unusable, you should always de-activate your account. (Do this by logging in psn, pressing x on 'Account Management', 'System Activation' and de-activate the ps3 account) The reason for this is that the ps3 allows up to 5 ps3s to have the same account activated at the same time, mostly for back-up reasons (what you have now), some like to call it game sharing because they get everything you buy, for free. Anyway the point is, if you dont de-activate and its broken, thats one of your five accounts gone. nd you can now only use 4. unless you find someway to fix the ps3 and de-activate it, that one account is gone forever nd you only have 4 left, use them wisely. " Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er tilfellet ja, og er ikke noe problem nå, men lurer bare på om dette kan bli et problem over tid. Det er ganske fantastisk hva Sony kan finne på gitt. Det kan ihvertfald umulig være lov for dem å nekte deg adgang til dine online spill du har kjøpt og betalt bare fordi du har hatt 5 ps3'er som har sluttet å fungere - og hva med de penge du har overført til kontoen? Skulle de bare være tapt? Nå er der nok ikke mange som har fått ødelagt hele 5 ps3'er enda, men mange er på nr 2 eller 3. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Jeg visste ikke at dette var et problem før i dag. Jeg har nettopp levert inn min fjerde PS3 av den gamle, tykke typen til reparasjon i løpet av ett år, og fikk hevet kjøpet og gikk til innkjøp av en slim-utgave. Nå kan jeg ikke spille de spillene jeg visselig eier, fordi de gamle maskinene er døde og begravet for lenge siden, og Sonys hjelpesider forteller bare hvordan jeg kan deaktivere et system som IKKE er ødelagt... Noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
teitur Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Ikke annet å gjøre enn å kontakte Sonys support og håpe det beste tror jeg. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Jeg visste ikke at dette var et problem før i dag. Jeg har nettopp levert inn min fjerde PS3 av den gamle, tykke typen til reparasjon i løpet av ett år, og fikk hevet kjøpet og gikk til innkjøp av en slim-utgave. Nå kan jeg ikke spille de spillene jeg visselig eier, fordi de gamle maskinene er døde og begravet for lenge siden, og Sonys hjelpesider forteller bare hvordan jeg kan deaktivere et system som IKKE er ødelagt... Noen som har noen gode ideer? Ser ikke problemet her heller. De spillene du har lastet ned ligger i butikken enda så er bare å laste de ned på nytt. Og ja, det er gratis om du har kjøpt de tidligere. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg visste ikke at dette var et problem før i dag. Jeg har nettopp levert inn min fjerde PS3 av den gamle, tykke typen til reparasjon i løpet av ett år, og fikk hevet kjøpet og gikk til innkjøp av en slim-utgave. Nå kan jeg ikke spille de spillene jeg visselig eier, fordi de gamle maskinene er døde og begravet for lenge siden, og Sonys hjelpesider forteller bare hvordan jeg kan deaktivere et system som IKKE er ødelagt... Noen som har noen gode ideer? Ser ikke problemet her heller. De spillene du har lastet ned ligger i butikken enda så er bare å laste de ned på nytt. Og ja, det er gratis om du har kjøpt de tidligere. Problemet er selvsagt at jeg ikke får lov til å gjøre det, fordi jeg har hatt de på fem maskiner. Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Hadde samme problem for et par uker siden. Brukte litt tid på å finne ut hvordan jeg skulle de-aktivere de gamle konsollene mine som var ødelagte. Men her er oppskriften: 1. Logg inn med epost adressa til PSN brukeren din her https://account.qriocity.com/pc/cam/devices/device-list.action?&category= 2. Du har tre forskjellige sider å velge mellom øverst på siden, velg "Account". 3. Velg deretter "Media and Devices" - Så trykker du på "Game". 4. Der står det "Deactivate all my devices, this can only be done once every 12 month" eller noe slikt. 5. Kos deg Endret 24. januar 2012 av Bosch 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Tusen HJERTELIG takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå