Gå til innhold

OpenOffice er ubrukelig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OpenOffice skal ikke være slik, det er noe annet galt som ikke er riktig.

Jeg har testet OpenOffice flere ganger, og kommet frem til at programmet, for min del, er ubrukelig, men har aldri hatt noe problemer med stabiliteten eller feilmeldinger...

Prøv å restart maskinen, evt reinstaller OpenOffice...

Lenke til kommentar

Linux er kjent for å være dønn stabilt, definitivt ett av de områdene der det er bedre enn Windows. OpenOffice har tidligere kræsjet masse for meg, men det var i overgangen til ny versjon og jeg tror det var en beta-versjon.

Så svaret er vel 'nei, all åpen programvare er ikke like dårlig'. Akkurat som all lukket programvare ikke er like dårlig.

For at du skal ha et referansepunkt i forhold til påstandene mine:

- Jeg har noe linux-erfaring, nok til å ha en formening om stabilitet,

- Jeg foretrekker windows 7 framfor linux på desktopen min,

- jeg mener at openoffice er ikke 100% - ikke engang 90% - MS Office kompatibelt

- openoffice er likevel godt nok til at jeg velger det framfor å shelle ut en tusenlapp for MSOffice.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Det gjør den. Eg står ved mitt. Noe er galt spesifikt på maskinen din, ikke med OpenOffice eller open-source programvare generelt.

At enkelte programmer kræsjer på enkelte maskiner er ikke til å unngå. Selv MS Office kan kræsje på en Windows 7 pc. Ikke nødvendig å skrike at MS er noe dritt for det. Spørsmålet er hva du foretar deg for å løse problemet.

For eks kan du prøve OpenOffice på en nyinstallert Windows 7. Fungerer det så er det et program eller driver som du har installert som lager problemer. Fungerer ikke det så har du sannsynligvis problemer med maskinvaren. Et siste alternativ er at du har funnet en bug i OpenOffice. Da rapporterer du den til de rette personene og så vil de se på det, løse det og gi deg en fiks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...