abene Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Her er bilder og mer informasjon om AMD Radeon HD 6990. Les mer Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 off Jeg liker ikke referansekjølerene på ATI sine kort, de er pene å se på, men ikke fullt så funksjonelle når de settes i crossfire. Settes de sammen så får ikke den øvre kortet tilstrekkelig luft og bråker mer. Her må ATI denne gangen lære av nvidia. Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger? Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vel...stockvifter fra begge parter er for dårlig syns jeg, ihvertfall med tanke på prisen du skal betale for disse varene!Jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet enn kort fra MSI heretter grunnet den alternative kjøleren de tilbyr, pluss at MSI kan tilby kort fra både ATI og nvidia. Blir spennende å se om det kommer en versjon fra MSI på dette kortet også, det kunne virkelig trengt det!Jada, man kan jo montere en kjøler selv, men jeg syns det blir for mye arbeid av og til..tok meg nesten 2 timer å montere ei vifte fra Arctic Cooling, de kjøler en hel del bedre og bråker veldig lite, så hvis viften er en issue, men du har litt tid og "the know how" så kan man jo alltid skifte selv..tro meg Arctic cooling viftene er utrolig stillegående og kortet holdes veldig kjølig. Monterte et slikt på 4870x2 kortet mitt og det fungerte utmerket, kortet gikk fra idle/load: 46-60/65-90 til 30-40/46-60.og du merker ikke lyden en gang.Jepp radialfans er for dårlig, de er en varm jetmotor og det er mindre morro i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Cosmo7 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger? Det mest åpenbare må jo være at Displayport er Royaltyfritt. Altså gratis for produsenter å putte i skjermer og skjermkort og tilbyr samme funksjonalitet. Lenke til kommentar
josh Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger? Jeg tror det har med kostnader å gjøre, siden HDMI er lisensbelagt og DiplayPort ikke er det. Edit: se der ja, litt for treg Endret 28. januar 2011 av josh Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Sikkert fint for ATI med tanke på plass og bruke mini-displayport, men ganske idiotisk for oss som har skjermer med DVI og HDMI. Har ikke lyst til å bytte alle 3 skjermene mine neste gang jeg skal ha nytt grafikkort. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Sikkert fint for ATI med tanke på plass og bruke mini-displayport, men ganske idiotisk for oss som har skjermer med DVI og HDMI. Har ikke lyst til å bytte alle 3 skjermene mine neste gang jeg skal ha nytt grafikkort. Finnes overganger. 1 Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger? Jeg tror det har med kostnader å gjøre, siden HDMI er lisensbelagt og DiplayPort ikke er det. Edit: se der ja, litt for treg Et annet argument er også at HDMI er i all hovedsak beregnet for bruk i oppløsninger opp mot netopp HD-oppløsning, og dertil hjemmekino- og filmbruk. DP kan takle langt høyere oppløsninger, og med DP versjon 1.2 kan du koble til opp mot tre skjermer via én enkelt tilkobling. Sammen med AMDs Eyefinity-teknologi, som kan strekke seg til 8000x8000 piksler, er nok DP derfor det klare valget. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Om det er skjerm nr.3 må man bruke et aktivt DP adapter. En av de bedre forklaringene jeg kom over er fra en poster i anandtech sitt forum. http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=29155033&postcount=40 Og her hos AMD finns det en liste over både aktive og passive DP adaptere som er testet og "approved". http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger? Mini-DP tar også mindre plass så det er enklere å få plass til flere porter, eller få større luftehull enn med HDMI/DVI/d-Sub. I tillegg støtter DP flere skjermer per port. DP-kontaktene sitter også mye bedre enn HDMI. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 En alternativ løsning er jo å gå for det kortet som har de beste verktøyene for klokking og strømsparing, og så heller kjøpe en tredjeparts kjøler. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 IMHO burde dette kortet kommet med 2x 8-pin kontakter og i vannkjølt utgave for å kunne kjøles uten å høres ut som en støvsuger. Det kunne da også gitt rom for betydelig klokking sammen med PowerTune. En 3x120mm radiator med push-pull kunne holdt dette kortet ved koselige temperaturer selv ved 300W eller over. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 . En 3x120mm radiator med push-pull Drøy kjøling men uansett hva man finner på er det vel bedre enn den kjøleren som er avbildet der. Lenke til kommentar
Saiaku Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er DisplayPort noe som er helt vanlig på PC-skjermer i dag, eller er det på vei inn liksom? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 DP er på vei inn. Mange av skjermene som er i salg nå har DP, men det finnes også rimelige overganger til HDMI og DVI grunnet likheten i signalene. Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vanvittig stort! Det ser varmt ut på konstruksjonen.. Passer bedre med 2x 5970 i xfire da Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt. Har du i det hele tatt prøvd flere skjermer? Jeg har 3 skjermer på maskina mi, og jeg syntes at det er ekstremt gøyalt. En får større synsvinkel og en mer virkelighetsnær følelse av det. Endret 28. januar 2011 av Benny Lenke til kommentar
heyitschris Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 3072 streamprosessorer og 4 GB minne. Jeg er solgt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå