madammim Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har hatt en del stabilitetsproblemer, med blåskjermer både i XP og WIN2000. Dette skjer særlig når jeg belaster skjermkortet, feks. ser divx- filmer. Har prøvd 2 forskjellige skjermkort, men det er det samme. Har selv tro på at det er strømforsyninga som er ustabil/for lita. Det er den orginale forsyninga i et Aopen HQ08, 300w. Jeg har 4 HD-er, CD- brenner, DVD, CD-ROM, 3 RAM-brikker, 2 kabinettvifter og XP2000 prosessor. Noen synspunkter? Har lest at de fleste her er skeptiske til Q-tec sine strømforsyninger. En ting er at de bråker en del, men noen hevder at de er ustabil. Er det noen som har negativ erfaring med disse? jeg tenkte å kjøpe ei på 550 W, og bryr meg ikke så mye om støy. Har et jetfly av en PC fra før, så det blir neppe verre. Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg har ikke akkurat negativ erfaring med de, og jeg synes de er gode kjøp. Har selv 450w versjonen, og har ikke opplevd noe problemer (men så er ikke pc'en min helt "plukket fra øverste hylle" heller da). Personlig synes jeg den bråker (bråkte) for mye, men etter litt modding ble den mye bedre. Og så har den jo gullfarge også da mvh. Knut Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Vanskelig å si om det er PSU som er skyld. Men jeg vil ikke si det er umulig. Du kan kasnkje få lånt et annent og kraftigere PSU av en kammerat elns. Antec TruePower 550w ble jo testet av overklokking.no her om dagen Lenke til kommentar
QTC Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 4 Hardisker man det var da ikke måte på ,, har 2 STK selv og syns det holder nok ,, ja har selv aldri mere enn 2 STK da jeg ikke ser noe grunn til det i dag med alt den lagringskapasiteten nye hardisker har Ja nå har jeg en 40 giggert å en 80 giggert , neste gang når jeg trenger mere plass så selger jeg bare 40 giggerten får 350-,- å kjøpe meg en 160 giggert til 900,- [550 kr i mellomlegg å 120 Giga extra ] Mye bedre å billigere måte å "organisere" sitt dataopplegg på , ja å så sleppe man å bekymre seg om PSUen holder koken Desuten blir det mye billigere på sikt Så du skjønne nok att jeg er helt enig med deg når du snakker om strømforsyningen som mulig årsak til dine problemer... Ja du burde nok gå får den 550 Watteren til Q-Tec , ja skal du ha 4 hardisker så er nok det det aller beste Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 4 Hardisker man det var da ikke måte på ,, har 2 STK selv og syns det holder nok ,, ja har selv aldri mere enn 2 STK da jeg ikke ser noe grunn til det i dag med alt den lagringskapasiteten nye hardisker har Ja nå har jeg en 40 giggert å en 80 giggert , neste gang når jeg trenger mere plass så selger jeg bare 40 giggerten får 350-,- å kjøpe meg en 160 giggert til 900,- [550 kr i mellomlegg å 120 Giga extra ] Mye bedre å billigere måte å "organisere" sitt dataopplegg på , ja å så sleppe man å bekymre seg om PSUen holder koken Desuten blir det mye billigere på sikt Var det det han spurte om eller? Kanskje han har 4 120Gb disker da... eller 4x 250gb Lenke til kommentar
madammim Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Ja, jeg leste den testen av Antec sin strømforsyning. Syntes den så bra ut, men prisen er litt stiv, særlig hvis Q-tec sin 550 Watter gjør en tilfredstillende jobb. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg har ikke akkurat negativ erfaring med de, og jeg synes de er gode kjøp. Har selv 450w versjonen, og har ikke opplevd noe problemer (men så er ikke pc'en min helt "plukket fra øverste hylle" heller da). Personlig synes jeg den bråker (bråkte) for mye, men etter litt modding ble den mye bedre. Og så har den jo gullfarge også da Du koblet viftene i serie? Får du da tilfredstillende kjøling da? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 hadde en q-tewc den gikk konken etter 1/2 år... ikke mye kvalitet der nei... koser meg med en antec truecontrol 550W nu (1500,- på www.microplex.no) Lenke til kommentar
finetrond Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hvis du finner ut at det er PSU og er litt opptatt av støy bør du ikke kjøpe Q-tec. Har Antec TP430W selv stille og stabil. http://www.sharkyextreme.com/guides/MHGSBG...cle.php/2229521 Se hva de anbefaler Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Har enermax 350 watt..fungerer utmerket. Har vært borti et par q-tek psu, de bråker noe j*****, trodde at maskinen som hadde 550w holdt på å lette...Men på mange av enermax sine modeller kan man justere hastigheten selv(på viftene inne i psu), kjekt.Tenkte på en ting, kan du ikke bare koble ut strømmen på et par hd'er og cd'romer, så ser du om pc'en blir mer stabil, blir den det, så er det jo bare en ting å gjøre.. Har ganske mye i kabinettet specs står under, kan også plusse på 5 kabinett vifter som får strøm fra en viftestyring.. Lenke til kommentar
QTC Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 4 Hardisker man det var da ikke måte på ,, har 2 STK selv og syns det holder nok ,, ja har selv aldri mere enn 2 STK da jeg ikke ser noe grunn til det i dag med alt den lagringskapasiteten nye hardisker har Ja nå har jeg en 40 giggert å en 80 giggert , neste gang når jeg trenger mere plass så selger jeg bare 40 giggerten får 350-,- å kjøpe meg en 160 giggert til 900,- [550 kr i mellomlegg å 120 Giga extra ] Mye bedre å billigere måte å "organisere" sitt dataopplegg på , ja å så sleppe man å bekymre seg om PSUen holder koken Desuten blir det mye billigere på sikt Var det det han spurte om eller? Kanskje han har 4 120Gb disker da... eller 4x 250gb Eller kanskje 4 X 1 Giga :o who cares ,, det jeg svarte på, var hvordan han kanskje kunne unngå de stabilitetsproblemene han han i sin overskrift nevnte... Da kan det og fylle opp maskina med 4 hardisker +++ lage problemer får en svak strømforsyning/PSU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå