Gå til innhold

Spørsmål om betaling av ekstra innsjekket bagasje på fly

jeeee

Anbefalte innlegg

Jeg skal fly fra usa til norge. Først med united airlines innen usa. Så med scandinavian airlines fra usa til danmark. Så med widerøe fra danmark til norge. Jeg kan ha med en gratis koffert på hvert fly. Så må jeg betale for den ekstra kofferten min. Sjekket flyselskapene, og de tar alle en forskjellig sum for denne ekstra kofferten. Så betyr dette at jeg må betale for den ekstra kofferten min tre ganger (siden det er tre forskjellige flyselskaper)? Eller trenger man bare betale dette en gang? Kjøpte flybilletene i ett, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet man om man må sjekke inn bagasjen på nytt eller ikke?

Det kommer an på billeten din det. Har du en gjennomgående billett så merker de som oftest bagasjen helt frem. I noen land (blant annet Norge transfer utland til innland) så må man hente bagasjen og sende den videre. Det gjelder blant annet USA når du kommer INN på en internasjonal flight (også om du skal videre internasjonalt), men siden du skal ut av USA og ikke skal skifte TIL noen innenriksfly noe sted vil du antageligvis ikke se bagasjen din før du er hjemme i Norge.

Lenke til kommentar

Skal først ta et fly fra et sted i usa til et annet sted i usa. Før jeg drar fra det stedet i usa til danmark. Så bytte videre til norge. Da kommer jeg kanskje til å måtte sjekke inn bagasjen flere ganger?

Hva må man betale for ekstra bagasje? Er det kun en sum for den ekstra kofferten, eller må man betale for ekstra koffert pluss ekstra for hvert kilo som er i den kofferten?

Hvis jeg kun har en koffert, som er gratis og som kan være 23 kilo. Må jeg da betale en sum for hvert ekstra kilo etter 23?

Har hørt det er så innmari dyrt med eksta koffert på fly. Men hvis det er kun en sum for ekstra koffert og ikke kiloene er det vel ikke så dyrt?

Lenke til kommentar

Skal først ta et fly fra et sted i usa til et annet sted i usa. Før jeg drar fra det stedet i usa til danmark. Så bytte videre til norge. Da kommer jeg kanskje til å måtte sjekke inn bagasjen flere ganger?

Hva må man betale for ekstra bagasje? Er det kun en sum for den ekstra kofferten, eller må man betale for ekstra koffert pluss ekstra for hvert kilo som er i den kofferten?

Hvis jeg kun har en koffert, som er gratis og som kan være 23 kilo. Må jeg da betale en sum for hvert ekstra kilo etter 23?

Har hørt det er så innmari dyrt med eksta koffert på fly. Men hvis det er kun en sum for ekstra koffert og ikke kiloene er det vel ikke så dyrt?

Nei da behøver du IKKE til å sjekke bagasjen flere ganger. Det er mer om du kommer INN med et interasjonalt fly til USA du må gjøre det. Regler for bagasje varierer fra flyselskap til flyselskap så jeg ville ha sjekka med dem.

Lenke til kommentar

Så da sjekker jeg inn bagasjen min på første flyplass i usa, så ser jeg ikke bagasjen min igjen før jeg er i norge? Selv om det er tre forskjellige flyselskpaer jeg reiser med?

Sjekket flyselskapene, og de tar rundt 300 kroner for ekstra koffert. Er det da kun 300 kroner å betale for den ekstra kofferten, og ikke noe ekstra for kiloene i den kofferten, så lenge den ikke veier over 23 kilo?

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet til det lønner det seg stort sett å betale for en ekstra koffert – dersom dette også utvider antallet kilo du kan dra på totalt; enkelte flyselskaper lar deg betale for flere kofferter, men alle må være innenfor «standard totalvekt». Om du ikke får betalt en moderat, fast pris for den ekstra kofferten er det mulig det er billigere å sende dette separat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...