Gå til innhold

HTC HD2 - Problemer med SMS og anrop

jaynuz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en "unlocked" HTC HD2 fra Storbritannia for et halvt års tid siden, og har vært strålende fornøyd med telefonen - inntil nå.

Jeg kan nemlig ikke ringe/bli ringt og sende/motta SMS lenger.

Det pussige er at jeg kommer meg inn på internett via 3G-nettet (Telenor-abonnement) uten problemer. Jeg har med andre ord dekning på telefonen. (Wi-Fi og slikt fungerer også, men det har ingen relevans til anrop/SMS).

Når jeg forsøker å ringe noen, går det ikke stort mer enn et sekund før det automatisk blir lagt på. Det virker nesten ikke som den prøver engang. Det er ikke mulig å ringe meg heller. Når det gjelder SMS er det samme opplegget - kan hverken sende eller motta.

Problemet inntraff etter at jeg ble oppringt fra noen som befant seg i London.

Kan telefonen ha stilt seg tilbake til "låst" tilstand? Ser på dette som en ganske søkt teori, men telefonen kommer jo fra Storbritannia, så ideen slo meg.

Har gått gjennom innstillingene på telefonen, hvor alt så ut til å være korrekt.

Location er satt til Norway, og innstillingene er ikke satt til å sperre hverken inn- eller utgående samtaler.

Noen som har et innspill på hva i all verden dette kan skyldes?

SIM-kortet har jeg testet i både en Nokia E52 og en Nokia N70, hvor alt fungerte som det skulle.

Håper noen har forslag til hva problemet kan være. Setter pris på alle tilbakemeldinger.

Mvh.

Jan-Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte å gjøre det, men slo det fra meg i frykt for at telefonen kanskje ville låse seg igjen da? Eller vil dette gå bra?

Telefonen skal bli resatt til "fabrikkstandard", dvs at alle instillinger nulles. Min erfaring er at det fungerer bra. Husk backup av filer i telefonminnet.

Lenke til kommentar

Det ble som jeg fryktet.

Telefonene har nå blitt låst til T-Mobile UK, og jeg er ikke erfaren med "unlocking" av slike telefoner.

Fikk du med ulocking koden? Kontakt han du kjøpte den av og be om å få den. Har søkt litt på xda og hvis din hd2 er sim-låst til T-mobile kan det være vanskelig å låse den opp. Ser også at det finnes nettsider som tilbyr låsekoder mot betaling :( Kan du poste hvilken ROM og RADIO du har? Også hvilken HSPL du har, slå av mobilen og hold vol ned mens du skrur den på så ser du hspl versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...