xlpuma Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Er det noen her inne som med hell har fått til å laste ned klipp fra NRK nett-TV? Har sjekket rundt både på nett, og gamle tråder her på forumet, men har ikke fått det til ennå. Lovligheten ved dette er blitt diskutert, men tror dette skal være lovlig ... Det finnes noen programmer som skulle ta koden fra mms-fila, men jeg finner ikke noe mms når jeg sjekker egenskapene for klippet. Lurer på om NRK har gått vekk fra mms og til asx eller noe i det siste ..?.. Som sagt, er det noen som kan komme med nyttige tips her? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg fikk dette til, skulle på en flytur og skulle prøve å få over drømmehage, barne-tv, til småtten. Jeg fant en bruksanvisning på en side. Husker ikke alt, men det var noe slikt som at man lastet siden som videoen var på, gikk inn i kildekoden og fant en link til en mediefil (ikke selve videoen, men en fil som innehold data om hovedvideoen). Denne lastet man så ned og lagret på maskinen, hvorpå man åpnet den i VLC og valgte fil som output. Videoen ble da streamet ned og lagret til disk. Det er snart et år siden og jeg husker også det stod noe om at det ikke var alle klipp dette funket på. Har desverre ikke mer detaljer. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 1. Last ned programmet under her: 2. Installer MPlayer og kopier inn dumpstream inn i installasjonsmappen 3. Foreta en restart av maskinen 4. Finn ønsket klipp på NRK nett tv 5. Åpne kildekoden til filmen. 6. Søk etter "mplayer2" i kildekoden. 7. Kopier hele linken som står etter "mplayer2" 8. Åpne opera, klikk ctrl+J, og lim inn linken i hurtignedlastingen. 9. Åpne tekstfila du lastet ned i et tekstprogram og let etter MMS linken. 10. Åpne Mplayer. 11. Kopier url adressa inn under Media file 12. Skriv: -dumpstream inder MPlayer extra parameters 13. trykk start 14. filmklippet er plastet i mappen MPlayer ble installert og heter stream.dump. Kopier den til ønsket plass på harddisken og gi den ett nytt navn. Lykke til og spør mer hvis det er noe Mplayer.zip 1 Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Takk for svar Arne Oppskrifta di funket bra, fram til punkt 10. Jeg fikk ikke lastet ned med mplayer. MEN: Jeg kjørte et program som heter web stream recorder 2010, og da fikk jeg begynne å laste ned fra NRK. Enten finner web stream mms fila automatisk, eller så har programmet ditt hjulpet. Har ikke testet det ut ennå. Men iallefall: Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Orbit Downloader fungerer og fint til formålet. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Fant du ikke programmet ??? Det er i fila som la til som vedlegg på forrige post !. inni den zip mappa var det en installasjonsfil og en mappe som heter dumpstream. Bare å pakke de ut og installere. Men bra det løste seg da Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 wm recorder fungerer helt ypperlig til den typen operasjoner. http://www.wmrecorder.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå