Gå til innhold

Mitt første keyboard

carlern88

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skaffe meg et keyboard. Har aldri hatt et før, men har spilt noe piano.

Sjekka først på digitalt piano, men det ble for dyrt, og jeg har dessuten lyst på synth-lydene.

Så er det noen som har noen keyboard de vil anbefale? Helst et stort et (vet ikke hvor mange tangenter det vil si)

Og hvor er det lurest å kjøpe keyboard?

Hvis på nett: Hvor er det billigst og best?

Hvis i butikk: Jeg bor rundt Stavanger-området...

Takker stort for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Kan du utdype litt mer hva du er ute etter, bruksområde etc? Synthlydene du er ute etter kan være så mangt. Hvis det kun er for å leke seg litt kan du jo se på noen av de billige brettene. Men husk på at disse gir særdeles liten, eller ingen mulighet for editering av lydene. Dessuten gir de meget liten spilleglede, og selv en nybegynner vil gå lei relativt fort på grunn av begrensningene.

Hvis du har spilt en del piano ville jeg absolutt gått for et 88 tangenters stagepiano/digitalt piano, rett og slett fordi gode synthlyder koster. Evt kan du kjøpe et midikeyboard, og en software synth. Her får du gode lyder i tusenkroners-klassen, pluss at du har gode muligheter for editering. Enkelt forklart kjøper du et midikeyboard som kun sender informasjon om tone, lengde, styrke osv. (selve keyboardet har altså ingen lyder) Dette sendes til pc'en din via usb, som igjen blir "lest" av softwaresynthen du har kjøpt.

Hvis du primært har lyst på synthlyder ville jeg gått for sistnevnte, men som sagt, hvis du har spilt piano før vil nok savnet etter et godt klaviatur samt naturtro lyder være stort.

Lenke til kommentar

Jo, kan jo være et alternativ. Synes personlig at synthen har sine begrensninger, pluss at tangentene er kjipe. Her får man litt hva man betaler for. Men skal dog sies at microKorg gir deg mye for pengene, men igjen så kommer det helt ann på bruksområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...