Gå til innhold

Hvordan får jeg en lik hår frisyre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som han skrev bruker han den og dessverre er Renati oppskrytt. Min oppskrift med mitt (tykke) hår ville vært Biosilk Silk Therapy (for å myke opp håret, tilføre fuktighet og litt glans), en 50/50 mix av HH Simonsen Clay Wax og Mud Wax (eller muligens kun Mud Wax om du ikke trenger mer kontroll og hold) og muligens en spray for å sette det, alt etter hva håret ditt trenger.

Tror naturlig fall er en stor ingrediens her også.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Har du like tykt hår som meg kan jeg bare si at jeg føler med deg :p

Jeg bruker Biosilk Silk Therapy (lifesaver!), hvis ikke blir håret stritt og seende tørt ut (spesielt på tuppene). HH Simonsen Clay og Mud fungerer begge godt på meg. De gir hold, men uten at det er føles tungt og veldig fettete. Clay og Mud har litt forskjellige egenskaper (hold, skinn etc.) og det er derfor et triks å kombinere disse to for å hente de beste egenskapene fra begge.

Kjøper mitt hos frisør (Tendenz importerer HH Simonsen, så har frisøren KMS eller Joico har de mest sannsynlig HH Simonsen også) eller på nett, f.eks. fra blivakker.no.

Edit: For å gjøre alt bedre lukter disse produktene faktisk godt. Mener å huske Renati luktet banan? :hmm:

Edit: Glemte å si at ikke gå ut ifra at produktene er billigere på nett. Kan være like billig hos frisør eller kanskje billigere, basert på egne erfaringer.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Tror naturlig fall er en stor ingrediens her også.

 

En annen stor ingrediens er vel også en profesjonell stylist som bruker uhorvelige mengder med tid og har et arsenal av industrial grade produkter? Det ser ut som om bildene er tatt på røde løpere og på photoshoots, og du kan regne med at han har sittet en god stund i stylist-stolen for å bli seende ut sånn som det han gjør. Ser man på paparazzi-bilder av kjendisene så ser de akkurat like dass ut på håret de som alle oss andre, så jeg vet ikke om denne typen frisyrer er det man burde prøve å kopiere, for å være ærlig.

 

Når jeg bruker styling-produkter, så er det først og fremst for å få litt struktur i håret - å forme det har jeg gitt opp for lenge siden. :ermm:

Lenke til kommentar

@Lokeland

Tror jeg skal teste ut de produktene der når lønningen kommer. Så skal jeg bruke noen timer forran speilet og få til den frisyren. Det som er problemet er jo at det skal holde også. Noen ganger nå opplever jeg at det ser "perfekt" ut forran speilet (slik jeg vil ha det). Men så går det 20 minutter, og frisyren er borte. Kanskje Renati har skylden, ikke vet jeg. Angående det med tørt hår så tror jeg Renati har skylden der også. Bruker Balsam som gir fuktighet hver bidige dag, men etter noen timer med Renati i håret så er håret forferdelig tørt. Noe som gjør det umulig å style.

 

@Henrikwl

Så klart bruker guttene i Hollywood stylister, og dyre produkter. Men det må da være mulig å få til en lignende frisyre uten det? Jeg har også sett en del "papparazzi" bilder som du sier av Jared. På disse bildene er håret det samme uansett nesten. Klarer han å lage det selv, så skal nok jeg også klare det :)

 

 

Har også lest at en del kjendiser bruker rette tang, for å forme håret slik de vil. Er dette noe jeg kanskje skal prøve?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo bruke hårspray etter at du er ferdig med voksen for å få hold.

Nevnte dette tidligere og det er noe en del stylister gjør for å "sette" frisyren slik at den holder seg bedre og er mer motstandsdyktig.

 

Stinson:

Rettetang fungerer det, men det krever en god del mer trening og tror man skal greie det meste uten å bruke en rettetang.

Angående voks og tørt hår er det jo en kjent greie at en del hårprodukter tørker ut håret, men her må du igjen bare prøve deg fram. Som nevnt er Bisolk Silk Therapy gull her ettersom den gir fuktighet.

Lenke til kommentar

@DandyVers

 

Det har jeg prøvd utallige mange ganger. Problemet da er at håret blir så stivt. Tipper det også skyldes Renati wax`en. Skal kvitte meg med den ASAP.

 

@lokeland

 

Skal teste rettetangen ikveld jeg, blir det ille så er det vel bare å vaske håret igjen?

Endret av Stinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...