Eirik Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Finnes det en god løsning for streaming av 1080p fra en hovedPC til en PC i et annet rom. Har en kraftig stasjonær, og en stue-PC. Vil gjerne kunne spille av innholdet fra hoved-PCen på stue-PCen som er koblet til TV. Det er en fordel om dekodingen foregår på hoved-PC, da den andre maskinen ikke er altfor kraftig. Hvis noen er usikker på hva jeg mener, så kan jeg sammenligne det jeg er ute etter med iPad-appen Air Video - bare at det her skal streames fra PC til PC. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er det ikke bare å dele mappa på nettverket og spille av på den andre pcen? Det funker for meg og flere svake pcer greier å 1080p. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Mener det går an å streame over VLC om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Bruk coreplayer eller last ned K-lite codek pack med mediaplayer classic, som er hardwareakselerert:) Funker fjell på billige mediacenters:) Jeg bruker MPC selv og det er det beste jeg vet. har du litt hardware får du antializing på filmen slik at 720p kan se ut som 1080p. i vlc ser du tydelig pikselerte kanter, men antializinga i MPC gjør det til en fryd å se på Hva er specsa på mediacenteren din? K-Lite Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Problemet er ikke spesifikasjonene, men lagringsplassen. Jeg gidder ikke overføre flere tusen filmer til HTPCen hvis jeg kan streame det over nettverk VLC-metoden er litt tungvindt, og funker heller dårlig til fullHD. Er det ikke bare å dele mappa på nettverket og spille av på den andre pcen? Det funker for meg og flere svake pcer greier å 1080p. Hvor blir dekodingen utført da? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvor blir dekodingen utført da? På pcen som spiller av mediaen. D.v.s HTPC, men jeg har ikke hatt none problem med fullHD streaming over nettverket mitt som har 100MB svitsjer og trådløst med N-støtte. Hva er galt med å dekode på HTPCen? Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 kablet nettverk, filene på server/stasjonær, spille av via nettverket med MPC. funker fjell! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg får teste ut det da Takker. Lenke til kommentar
Kjartan E!de Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hvordan gikk dette? Fått orden på det? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Jeg bruker XBMC på alle pcene mine. Deler biblioteket med DLNA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå