Gå til innhold

Streaming av video PC til PC

Anbefalte innlegg

Finnes det en god løsning for streaming av 1080p fra en hovedPC til en PC i et annet rom. Har en kraftig stasjonær, og en stue-PC. Vil gjerne kunne spille av innholdet fra hoved-PCen på stue-PCen som er koblet til TV.

Det er en fordel om dekodingen foregår på hoved-PC, da den andre maskinen ikke er altfor kraftig.

Hvis noen er usikker på hva jeg mener, så kan jeg sammenligne det jeg er ute etter med iPad-appen Air Video - bare at det her skal streames fra PC til PC.

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk coreplayer eller last ned K-lite codek pack med mediaplayer classic, som er hardwareakselerert:) Funker fjell på billige mediacenters:) Jeg bruker MPC selv og det er det beste jeg vet. har du litt hardware får du antializing på filmen slik at 720p kan se ut som 1080p. i vlc ser du tydelig pikselerte kanter, men antializinga i MPC gjør det til en fryd å se på :)

Hva er specsa på mediacenteren din?:)

K-Lite

Lenke til kommentar

Problemet er ikke spesifikasjonene, men lagringsplassen. Jeg gidder ikke overføre flere tusen filmer til HTPCen hvis jeg kan streame det over nettverk ;)

VLC-metoden er litt tungvindt, og funker heller dårlig til fullHD.

Er det ikke bare å dele mappa på nettverket og spille av på den andre pcen? Det funker for meg og flere svake pcer greier å 1080p.

Hvor blir dekodingen utført da?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...