brune-ha Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 jeg kobler til internet via nettverk jeg etter innstallasjon behøvde jeg ikke å gjøre noe som helst, eneste var å åpne nettleseren, tom lettere enn med MS Pluss mdk kommer med veldig god hardwarestøtte og den blir vel ikke dårligere nå som de har HP-OEM avtale. Men Clark Connect vil at jeg skal sette DNS til: 192.168.1.1 Og Gateway til 192.168.1.1 Hvordan gjør jeg detta...? Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Hvis du starter mdk kontroll panelet, og går så til nettverk og internett, så til oppsett av nettverkskonfig, kan du sette opp dette under Drakeconnect. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Har satt det til DHCPD (eller hva det heter)... Men får ikke gått inn på internet sider ennå.... Skjønner ikke hvorfor... KOmmer heller ikke inn på Clark Connect maskinen med SUSE.... Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Har satt det til DHCPD (eller hva det heter)...Men får ikke gått inn på internet sider ennå.... Skjønner ikke hvorfor... KOmmer heller ikke inn på Clark Connect maskinen med SUSE.... To alternativer: DHCP: Begge maskinene må settes til å bruke DHCP: DHCP-serveren må aktiveres i Clarkconnect (du finner fram i webconfigen).SUSE må få IP og DNS gjennom DHCP: Fyr opp yast2 ("Lyn-menyen" nederst til venstre->Administration->yast2).Gå inn på Networkdevices->Network card Velg 'change' under 'Already configured network devices' Velg 'eth0' -> edit Velg 'Automatic address setup (via DHCP) ... også veldg Finish.. Statisk IP/Gateway: Samme fremgangsmåte som over, men velg 'Static Adress Setup' og skriv inn en IP adresseVelg 'Routing' på samme side og tast inn IP'en til cc-boksen i 'Default Gateway' (192.168.1.1) I tillegg behøver du selvfølgelig ikke aktivere DHCP på cc-boksen når du bruker statisk IP Det burde funke Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Fant ut at det var feil drivere.... La inn hk drivere og alt virka... Men nå har jeg store problemer med skjermkortet... Får ikke ornde skjermkortet i SUSE.. Har Geforce 4800se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå