AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hei. Jeg har i grunn fått et problem. I nesten 3 år var jeg sammen med jenta i mitt liv. Har store følelser for henne, noe jeg har hatt fra dag én. Hun er rolig, grei og sjenert. Saken er at hun savnet bestevenninen sin som bor et annet sted i landet, så min julegave til henne var flybillett og lommepenger til å la henne være der i 2 1/2 uker. I begynnelsen klaget hun veldig på at det var kjedelig, og at alle der var idioter. Etter en fest ønsket hun plutselig å være der 3 dager til, så jeg endret flybilletten hennes. Jeg ble naturligvis veldig skuffet, men endret hjemnreisen allikevel. Mens hun var der nede endret hun litt personlighet. Når hun var sammen med andre folk ville hun nesten aldri snakke med meg, selv ikke når hun ringte meg. Når jeg ble bitter pga dette ble hun sint og det endte ofte i krangling. Vi holdt løpet ut, men når hun kom hjem så var hun ikke seg selv. Til slutt måtte jeg konfrontere henne med denne adferden, og hun brøt ut i gråt og ville gjøre det slutt. Problemet er bare at hun så å si er den eneste personen jeg har brydd meg om og hengt med i nesten 3 år. Nå er alt dette over, og jeg er veldig alene. Lite venner, og ingen familie i byen jeg bor i nå. Noen som har vært i samme situasjon? Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Åh ... :/ Trist å høre.. Vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe, men det kan kanskje hende at det hjelper å snakke om det? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Grin, get over it, få deg nye venner og finn noen bedre. Om noen dager/uker går den triste følelsen over til aggresjon og livet ditt blir mye bedre. 3 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Det er mange som er i din situasjon, og det gjør veldig vondt. Er bare å prate ut om det med forumets folk, ellers er det sikkert en del av oss som er villige til å snakke på msn om det og sånn. Føler jeg er i en "lignende" situasjon selv med en jente, så hvis du vil PM meg, trenger faktisk noen å prate med jeg og Endret 27. januar 2011 av The Catalyst Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Har fått høre nokså mange ganger at jeg det er godt å snakke med meg om ting. Ta kontakt på PM, så kan du få e-posten min og legge meg til msn. Gjelder begge to btw : ) Kan jo legge til at jeg er ei jente, så det kan hende at jeg kan forklare noen ting fra vårt perspektiv også Hva jenter generelt mener når de sier ditt og datt. Du skjønner sikkert hva jeg mener Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Takk for svarene. "Problemet" er også at vi er venner nå. Jeg er så glad i henne at jeg ikke klarer å miste henne som venn, men saken er at de gangene jeg er på besøk har hun ingen problemer med å unne seg seksuelle frynsegoder, noe som ikke akkurat gjør saken bedre. Hun er grei der og da, og jeg føler meg umiddelbart bedre. Det er selvfølgelig bare til jeg kommer hjem. Da venter/håper jeg på at hun skal ringe, sjekker Facebooken hennes ofte, hvem som skriver til henne og hva hun skriver på statusen sin. Tror kanskje jeg er litt gal. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Tror i grunn ikke at hun har så mange andre rundt seg enn det jeg har nå, når vi ser bort i fra håpefulle gutter som har sjekket at hun er singel nå. Har egentlig ikke lyst å svare henne, så kan hun få smake litt av det samme, men er litt svak. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er vanlig etter et brudd. Du skulle bare visst hvor langt jenter tar det der i blant! Men det virker jo som at hun også kanskje liker deg og da. Det jeg ville gjort var å holde litt avstand, ikke la meg bli med på leken så lett (hvis du skjønner), uansett hvor mye det frister. Jeg har opplevd at kjæresten min trodde at han hadde meg på kroken -- at jeg gjorde alt for han, når som helst. Da jeg plutselig satte ned foten snudde ting seg, og han innså at jeg ikke likte det. Men det må nesten være opp til deg Har du spurt henne om hvorfor hun valgte å gjøre det slutt? Og om hun føler noe for deg lenger? Hva som skjedde? osv. Du sier at du er hos henne ofte, og da må jo dette være en glimrende mulighet til å spørre henne om akkurat dette Alltid best face2face Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Grunnen til at hun gjorde det slutt var åpenbart at jeg var en "drittsekk" mens hun var borte. Når hun ringte meg ville hun bare snakke noen få sekunder, akkurat som hun på en måte skulle "utsette" min neste oppringing en stund. De gangene jeg ringte heller ville hun heller aldri prate, fordi hun var alltid omringet av folk som hylte og ropte i bakgrunnen. Vi bruker alltid å ringe hverandre før vi legger oss, men det kunne hun f.eks ikke på en fest der nede fordi hun da måtte bevege seg ut av rommet fordi det var høy musikk. Det såret veldig. Kanskje jeg er litt dumsnill? Etter det ble slutt har jeg ikke ringt eller kontaktet henne så veldig mye, men har istedet sagt at hun skal ringe hvis det er noe hun sliter med, og at jeg alltid har telefonen på lyd om natta dersom hun våkner og det er noe. Hun har ringt 3 ganger i dag, og det har jeg satt pris på, men samtidig kan jeg sikkert være litt dumsnill. Har forresten planer om å se film sammen med henne i morgen :S Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 *snip* Det har vært samme problemet for meg og min kjæreste. Før så snakket vi sammen hver eneste kveld etter vi hadde lagt oss. Ofte til en av oss sovnet, og den andre måtte rope i telefonen. Men når jeg er på fest, eller på besøk, eller kanskje lager mat osv. så føler jeg at det passer dårlig å snakke i telefonen. Derfor spør jeg om jeg kanskje kan ringe senere. Ofte sier han "nei" fordi han skal sove, og det er jeg litt lei av, for han legger seg bare tidligere og tidligere. Det jeg ville fram til her da, er at det ikke trenger å bety noe at man ikke vil snakke med den andre akkurat der og da. Jeg ville kanskje ha satt meg ned med henne og forklart at jeg forsto hennes side av det nå. Jenter sjarmeres i senk av gutter som klarer å ta opp sånt. Det lønner seg ofte å se seg selv fra utsiden. Vet det har hjulpet meg langt i alle fall. Kan ta noen eksempler om du vil Lenke til kommentar
notalive Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg mistet kjæresten min tirsdag forrige uke. Vi hadde også vært sammen i tre år, og jeg følte akkurat det samme som TS. Ettersom jeg hadde vært i lag med henne i tre år, hadde jeg plutselig ingen selv. Det gjorde forferdelig vondt til å begynne med, men halvannen uke senere, blir det bedre. Nå har jeg vel og merke snakket et par timer med en kollega på jobb, og det hjalp utrolig mye. Ellers har jeg prøvd å gå tur stort sett hver dag siden det. 30 - 50 minutter omtrentlig. Det hjelper også en del. Ellers håper jeg det ordner seg for deg, TS, om det skulle vise seg at forholdet virkelig er slutt, så går det nok bra likevel. Som de sier er det flere fisk i havet. Har du det som meg, tenker du at du er i et akvarium, og det da ikke, og det stemmer nok. Jeg kan dessverre ikke hjelpe mer akkurat nå, for har ikke funnet veien ut selv enda. Men som sagt, ikke gi opp. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det verste er ensomheten. Du må bare få noe annet å tenke på. Bare prøv å vær sosial, du blir sjokkert over hvor mange som gidder å henge, bare vær positiv og spør om folk vil finne på no. Fikser seg etter hvert! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Kan noen forklare meg hvordan hun tenker? I dag skrev jeg på Facebook "Ut på tur, aldri sur", og noen sekunder etterpå skriver hun: "Hvor skal du"? Jeg orket ikke å svare på dette, og kort tid etterpå hadde jeg 2 ubesvarte anrop på telefonen min fra henne. Og det stopper ikke her. Jeg har en vennine som takket meg via Facebook for en tjeneste. Da tok eksen min kontakt og spurte hvilken tjeneste jeg hadde gjort for henne. Hun: hva slags tjeneste er det du har gjort for henne? Jeg: kjørte henne hjem fordi hun ikke rakk bussen. Hun: ååja, men du skulle jo ikke den veien? Jeg: Men jeg kjørte henne hjem fordet fordi jeg er en grei kar. Jeg kjørte som sagt sjefen min hjem her om dagen, og det hadde du ikke noe problem med. Hun: ja, men det er ikke det samme å kjøre sjefen sin hjem. Jeg: Neivel Så går det en stund, så begynner hun: Hun: hva skal du i morgen da? Jeg: Skulle ikke jeg til deg? Hun: sikkert på at du ikke blir for opptatt med å kjøre andre da? Her sluttet jeg å svare henne. Hva feiler det henne egentlig? Hun gjorde det slutt med meg. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hun blir gal av at du ikke er "all over her" lenger Det er helt vanlig. Si en sjarmerende ting, så roer alt seg. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Men selvsagt, hvis du begynner å bli lei av maset og sånn, så kan du bare trekke deg unna. : ) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 For min del nyter jeg det bare. Det virker som at hun blir ulykkelig av at jeg har det bra uten å være sammen med henne. Hun er jo vant med at fra første gang det ble slutt at jeg er rundt henne hele tiden. Det virker på en måte som at hun vil "ha meg" uforpliktende, men samtidig kan styre med andre etter eget ønske. Om ting skulle skjære seg kan hun derfor gå tilbake til meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Virker som hun har deg rundt lillefingeren. Først og fremt så frøs hun deg ut før hun slo opp med deg, deretter skal dere i ettertid, som venner, se film sammen som om alt er helt fint. Hun prøver å få deg til å synes synd på henne, og gi henne oppmerksomhet når hun analyserer og graver i alt du skriver på facebook. Sett foten ned! Hun har ingenting med hvem du kjører hjem, eller hvor du skal. Ville selv slettet henne fra facebook, for akkurat dette gjør deg gal. Du sier også selv du sjekker hvem som skriver til henne, og det er jo garantert dette hun også vil. Blir ikke lett å komme over henne slik situasjonen er nå. Hun: hva skal du i morgen da? Jeg: Skulle ikke jeg til deg? Hun: sikkert på at du ikke blir for opptatt med å kjøre andre da? Får frysninger bare ved å lese dette. Slår aldri feil at de holder på slik etter et brudd. Endret 28. januar 2011 av medlem-105082 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg har besvart sjalusien hennes på en ærlig måte, men jeg føler at dersom jeg driter i henne eller ikke orker å svare på denne sjalusien, så vil hun til slutt drite totalt i meg eller slutte å ta kontakt. Det er jo ikke helt det jeg vil. Heller ha henne litt enn ingenting, men da blir man vel lekt med. Lenke til kommentar
DiNozzo Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hun: hva skal du i morgen da? Jeg: Skulle ikke jeg til deg? Hun: sikkert på at du ikke blir for opptatt med å kjøre andre da? Kvalmt. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå