Gå til innhold

3 stk skjermkort i samme pc

vinduer

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med flere skjermkort på samme hovedkort.

Jeg vi kjøre 7 stk skjermer samtidig, og hadde tenkt meg en løsning med 3 stk skjermkort med 3 utganger på hvert kort. På 4 av skjermene trenger det ikke være HD, men på 3 av skjermene vi jeg gjerne kjøre minimum 1920 1080 HD kvalitet.

I min pc sitter det nå ett hovedkort Asus P6T Deluxe v2, cpu intel i7 core, skjermkort ASUS ENGT240/DI/1GD5/A NVIDIA og Windoes 7 64 bit Ultimate.

Jeg har prøvd med ett skjermkort i tillegg, ASUS EAH4350 SILENT/DI/1GD2 ATI Radeon, som også er ett PCIexspress skjermkort, men noe skjedde med windoes når jeg staret opp windoes etter og ha montert skjermkortet og installert driverene, desktop ble forandert og jeg skjønner egentig ikke helt hva som skjedde. måtte ta ut ASUS EAH4350 SILENT/DI/1GD2 og avinstallere ATI driverene og starte windoes 7 i ett tidligere mudus for og få desktop i normal windoes mudus igjen.

Jeg har hørt at windoes 7 skal støtte flere skjermkort, men der kanskje noen parametere som må hukes av i windoes som jeg ikke vet om, eller kanskje det er andre ting som må gjøres for at flere skjemkort skal virke sammen på samme hovedkort.

Håper at noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å stille på oppløsningene på skjermene etter du har installert driverene?

Hva med en slik Matrox Kanskje altfor dyrt?

Eller du kan kjøre på med en Asus 6970 med 6 utganger + den andre ATI kortet som du har. Ulempen er at du må kjøpe deg 4 aktiv dp-dvi adapter som fort kan koste deg over tusenlappen.

Lenke til kommentar

Oki, så jeg får en konflikt mellom driverene, er det så? oki da får jeg prøve å finne 2 stk NVIDIA skjermkort som ikke tar opp 2 pciexpress slotter og er uten kjølevifte, orker ikke alle disse viftene i pcen.

Takker for svar. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bruker pcen i et lydstudio, det er derfor jeg helst ikke vil ha så mye viftestøy i pcen. Jeg har kjøpt stillegående vifte til cpu for å slippe så mye støy. Så prøver å kjøpe komponenter uten vifte. Men blir det for varmt, må jeg jo finne en løsning på det også :)

Lenke til kommentar

Har du husket å stille på oppløsningene på skjermene etter du har installert driverene?

Eller du kan kjøre på med en Asus 6970 med 6 utganger + den andre ATI kortet som du har. Ulempen er at du må kjøpe deg 4 aktiv dp-dvi adapter som fort kan koste deg over tusenlappen.

Nja, det stemmer vel ikke helt.

For å kjøre 6 skjermer trenger du en enhet kalt "MST (Multi-Stream Transport) hub". Eventuelt skjermer som støtter DP 1.2 med mulighet for seriekobling.

Skjermkortet i seg selv har (ifølge referansemodellen) 5 porter (2x Mini DP, 1x HDMI, 1x Single Link DVI og 1x Dual Link DVI)

Hvilket som helst 6000-serie kort har muligheten for 6 skjermer. Ulempen er såklart at MST hubs og DP 1.2 skjermer - så vidt jeg vet - ikke er lansert enda, men først kommer i løpet av året en gang...

Lenke til kommentar

Nja, det stemmer vel ikke helt.

For å kjøre 6 skjermer trenger du en enhet kalt "MST (Multi-Stream Transport) hub". Eventuelt skjermer som støtter DP 1.2 med mulighet for seriekobling.

Skjermkortet i seg selv har (ifølge referansemodellen) 5 porter (2x Mini DP, 1x HDMI, 1x Single Link DVI og 1x Dual Link DVI)

Hvilket som helst 6000-serie kort har muligheten for 6 skjermer. Ulempen er såklart at MST hubs og DP 1.2 skjermer - så vidt jeg vet - ikke er lansert enda, men først kommer i løpet av året en gang...

:roll:

Hvis du har brydd deg med å klikke på linken, så vil du se at det ikke er et referanse kort, men en Direct CU versjon med 4 DP port og 2 dvi port som støtter 6 skjermer "out of the box" forutsatt at du har 4 DP skjermer eller 4 aktive dp-dvi adapter.

Lenke til kommentar

Ja, stilte på sjermoppløsningen etter og ha installert driverene ja.

Ja den matroxen blir kanskje litt i dyreste laget, men er jo en mulighet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...