Programvare Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hei I min datamaskin fra komplett opplever jeg støy over 10 meter HDMI- og minijack-kabel. Når HDMI-en er koblet til TV-en fra PC-en er det svært mange rosa prikker på skjermen. Høyttalerne utgir en god del statisk støy ved høyt volum, både med og uten avspilling. En annen ting er at når jeg skrur PC-en av blir det en slags repetiv "drr"-lyd i høyttalerne, som om man tar en jackplugg inntil noe uten å koble det helt i. Jeg forsøkte med mange ulike kabler og på andre PC-er med de samme som jeg bruker og alt fungerer fint, uten noe støy på hverken jack eller HDMI. I tillegg har jeg forsøkt å oppdatere alt av drivere og ikke minst sjekket at alt av ledninger er plugget riktig. Strømmen til PC-en går i jording. Specs: Corsair HX 750W Gigabyte GA-P55-USB3, Socket-1156 Intel Core i7 Quad Processor i7-870 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Takk på forhånd Lenke til kommentar
heskea Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hei I min datamaskin fra komplett opplever jeg støy over 10 meter HDMI- og minijack-kabel. Når HDMI-en er koblet til TV-en fra PC-en er det svært mange rosa prikker på skjermen. Høyttalerne utgir en god del statisk støy ved høyt volum, både med og uten avspilling. En annen ting er at når jeg skrur PC-en av blir det en slags repetiv "drr"-lyd i høyttalerne, som om man tar en jackplugg inntil noe uten å koble det helt i. Jeg forsøkte med mange ulike kabler og på andre PC-er med de samme som jeg bruker og alt fungerer fint, uten noe støy på hverken jack eller HDMI. I tillegg har jeg forsøkt å oppdatere alt av drivere og ikke minst sjekket at alt av ledninger er plugget riktig. Strømmen til PC-en går i jording. Specs: Corsair HX 750W Gigabyte GA-P55-USB3, Socket-1156 Intel Core i7 Quad Processor i7-870 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5 Takk på forhånd har du prøvd me kortere kabler? og en ting til så kan det være relevant å ta med hvilken tv du har og.... har du vert inne på produsenten hjemmeside... kan godt være noe fornuftig der inne om iallefall hvorfor du får di der prikkene dine Endret 27. januar 2011 av heskea Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Jeg benytter selv en 5meter hdmi fra clasohlson mellom pc og reciver her. Opplever ingen problemer. Har opplevd rosa bilde via hdmi tidligere og da var det dårlig kontakt i hdmi kontakten på utgangskilden. Duurestøy kan tyde på jordigsproblem.. Er pc'en faktisk koblet til et jordet annlegg? Endret 27. januar 2011 av MiRaCL Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Prøvd med alle slags kortere kabler helt ned til en meter. TV-en er vel helt urelevant da det ikke skjer med andre PC-er? Den er koblet til en jordet stikkontakt og det er alt det andre utstyret og. Det finnes faktisk ikke noe annet enn jordede kontakter her. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Oppdatering. Det viste seg omsider da jeg bootet i Ubuntu at både det statiske støyet og artifactsene forsvant. Dermed er dette et windows-relatert problem. Jeg fant ut at ampen min ikke er koblet på et jordet nett, og det muligens er derfor den bråker så fælt når pc-en er av, mens jack er i. Tydeligvis jeg som ikke har gjort en god nok drivertesting. Ikke at jeg ser noen løsning på problemet uansett. Om mod vil flytte den, vær så god. Ellers setter jeg pris på tips om hva jeg kan gjøre videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå