Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC problemer med og lese HDD (EFI Bios)

Anbefalte innlegg

Har nettopn fått delene til min nye pc, men er det problem at pcen ikke finner disken.

Da jeg starter pcen står det bare "Disk information: No disk detected.

Da jeg går inn i bios ser jeg HDen. Så den er koblet til, men pcen finner den ikke da jeg starter opp..Windows install finner den heller ikke.

Noen som veit hvor problemet kan ligge?

Endret av Oriuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopn fått delene til min nye pc, men er det problem at pcen ikke finner disken.

Da jeg starter pcen står det bare "Disk information: No disk detected.

Da jeg går inn i bios ser jeg HDen. Så den er koblet til, men pcen finner den ikke da jeg starter opp..Windows install finner den heller ikke.

Noen som veit hvor problemet kan ligge?

har du vert inne på diskmanegment eller hva det heter?? kan godt være at windows ikke har tildelt harddisken noe bokstav eller noe.

vis du ikke vet hvor du finner diskmanegement så går du på kontroll panel og søker på Administrative Tools og så velger du Computer Management og så disk management på det som kommer opp.

Lenke til kommentar

Jupp...Funker ikke

Det som er rart, er at PCen har jo lest/funnet disken..Ser den jo i bios..Står hva den heter og hvor mye plass det er på den.

Så skjønner ikke hvorfor den ikke leses da jeg starter opp pcen eller da jeg prøver og installere windows. :/

Lenke til kommentar

Det er nok det samme som UEFI, som er det aller nyeste.

Jeg vet at det har vært en del problemer , med å installere OS'et på denne typen BIOS.

En person på dette forumet som har store kunnskaper om data , slet ganske mye før han fikk det til....

Jeg har ikke selv noe kjennskap til EFI, og tror du må få hjelp av andre.

Du kan jo evt. starte med å forandre emnetittelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...