Da9elKH Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hei Har et lite problem: Jeg holder på å lage to Minecraft servere. Den ene er på port 25565 og den andre på 25566 (begge på samme pc) Jeg bruker dyndns.com tjenesten til å "skjule" (gjøre det enklere å koble til) ipen. Serveren med port 25565 skal hete noe med: Danielmcserver.dyndns.org og den med port 25566 skal hete noe med: Danielmcserver2.dyndns.org Problemet er jo at når jeg kobler de adressene til ipen så blir jo personen som logger inn på serveren sendt til samme server uansett hvilket av adressene h*n bruker siden jeg har port forwarda til min pc ip og port 25565 i ruteren. Hvordan kan jeg få Danielmcserver.dyndns.org til å koble seg på port 25565 og Danielmcserver2.dyndns.org til port 25566 ? Ble litt utydelig men håper på hjelp Bare spørr! Daniel Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Du kan jo sette opp no-ip og la den peke på dinipadresse:25566. Du må selvsagt ha forwardet porten til serveren den kjører på. Lenke til kommentar
Zerqent Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg mener det du spør om er nettverksmessig rimelig umulig. DNS (altså domenenavnene dine) peker kun på en IP, ikke et portnummer, det er det samme for begge serverne. Minecraftklienten vil spørre ett domenenavn om den kan koble til din IP, og den opererer da med et standard portnummer. DNS påvirker ikke hvilket portnummer det spørres om. Dersom du skal inn på den andre vil jeg tro du kan skrive inn domenenavn:portnummer i klienten. Dersom du vil unngå dette må du i utgangspunktet ha 2 offentlige IPer. Det vil teoretisk gå ann å implementere noe som vil kunne gjøre det du spør om, men jeg vil tro den lista ligger litt høyt. Lenke til kommentar
Da9elKH Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Takker for svar. Trur jeg bruker den metoden der du skriver inn domenet og : port. Orker ikke å gjøre noe stort ut av det. Men takk skal dere ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå