Gå til innhold

Et headset til musikk, og et til spill. Hvilke av mine alternativer er best?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet det ble en dum emnetittel, men fant ikke på noe mer praktisk.

Denne tråden blir litt todelt.

Musikk:

Jeg hører MYE på musikk. Til skolen, i friminuttet, i arbeidstimene, hjem fra skolen, osv. Av mine 500 sanger er 80% Hip Hop/Rap. Resterende er litt rock og mye Dubstep.

Jeg lurer da på;

Beats By Dr. Dre Solo HD, eller Klipsch Image One?

Jeg heller mot Solo HD, men det er fordi jeg ikke har funnet et eneste review av Klipsch Image One (På f.eks YouTube). Av Solo HD, er det massevis med video reviews.

Prisforskjellen er på ca. 700 kroner, da Klipsch er billigst.

Hvilket headset vil klare mine krav? Vil da ha et headset som har en del bass, grunnet Dubstep, og det burde klare Hip Hop.

Spill:

Mitt SteelSeries Siberia headset begynner å bli slitt, og jeg trenger da et nytt headset.

Roccat Kave eller Siberia V2?

Har funnet Kave til en rimelig god pris, og har hørt mye bra om det. Vil tro Kave er litt bedre, men er usikker. Har vært utrolig fornøyd med mitt Sibera. Men det lekker mye lyd, og har dårlig kvalitet (selv om jeg har behandlet det godt).

Som mitt musikk headset, bør dere ha en god lyd. Vil klare å høre mine fiender når jeg spiller, og lydkvaliteten bør være god.

Har dog ikke hørt om noen særlige forbedringer på Siberia V2.

Hva tror dere?

Har dere andre alternativer, som kan være bedre? Makspris på musikk headset er 2000, og spillheadset er 1500. Men vil gjerne holde meg under den prisen.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audio-Technica M50

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10021614

Har settet sjølv og synest det er heilt supert. Brukte god tid før eg bestemte meg, las ein del på head-fi.org og diverse andre nettsider (før L&B-artikkelen kom). M50 passa mine behov veldig godt.

Det er mobilt, lett å pakke saman og dra med seg, estetisk fint, veldig komfortabelt sjølv over lang tid, lyden er klar og fin med god trykk på bassen. Eg høyrer mest på rock og metall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...