Gå til innhold

Dell Inspiron 5010 (15R) eller Acer TimelineX 5820tg?

Talker

Anbefalte innlegg

Acer TimelineX 5820TG

Dell Inspiron 5010 (15R)

Er på utkikk etter en ny bærbar til min samboer. Nå har hun en nokså utdatert Acer Aspire 5100. Denne er nå meget slitt spesielt i hengslene til skjermen. Knekt div av ramma der så skjermen er veeldig løs, til tross for ikke noe uvanlig bruk, så hadde igrunn bestemt meg for å velge noe annet enn Acer neste gang. Men hørte at det virker som byggekvaliteten er endel bedre på nyere Acer, hvertfall TimelineX-serier som jeg har lest litt om. Pluss at den modellen-serien virker populær. Men så kom jeg over Dell Inspiron 5010 mens jeg var på elkjøp for å se på TimelineX maskina. Syns den hadde et fint utseende (lyst til at samboer skal vli fornøyd med maskina uten å spør henne først), den hadde også en meget bra pris på netbutikken til elkjøp. Spesifikasjonen er 100% identiske etter hva jeg kan se, men har ikke fått sett eller hørt på hverken skjerm eller høytalere. Jeg klarer ikke å velge! Syns begge har sine fordeler og ulemper. Noe som jeg dog syns er litt rart er at jeg finner veldig lite om Dell maskina på internett. Lite reviews og omtale generelt. Stusset litt på det.. Så tenkte kanskje jeg skulle spørre her, å se om det var noen som hadde noen vettuge svar. :)

Finnes jo sikkert andre bærbare i dette sjiktet, men er bare disse jeg har sett på til nå. Har hvertfall sett meg ut i5 prosessoren og HD 5650 skjermkortet eller tilsvarende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Dell Inspiron 5010 (15R) for noen dager siden.

Så langt er jeg veldig fornøyd, og den føles mye mer solid enn f.eks en HP-laptop.

Det stod faktisk mellom 5820tg og denne, men valget ble Dell, siden jeg har dårlig erfaring med Acer fra før. Min samboer kjøpte en Acer-maskin for ett år siden, og generelt er hun veldig misfornøyd med den.

Dell skal ha pluss for å ikke installere så mye "bloatware" som Acer og HP gjør.

Det største minuset med den er kanskje at den er litt treg på å boote seg opp.

Men det er bare å legge den i hvile/dvalemodus, så slipper du å vente.

En annen ting er at Dell av alle ting ikke har gigabit ethernet på denne maskinen.

Trådløskortet er heller ikke så mye å skryte av, har hittil ikke klart å oppnå 300 mbps trådløst, og det er flere som sliter med det samme.

Elkjøp kjører en ganske god pris på denne nå, du må faktisk ut med ca 7500 kr om du kjøper denne direkte fra Dell.

Lenke til kommentar

Hva får du i batteritid på dell'en?

For meg er det fortsatt dødt løp. Sitter å tenker litt på skjermen, for den så veldig bra ut på dell'en på elkjøp. Vet også at dellen har noe mer kontrast enn aceren, men om dette vises i praksis vet jeg ikke. Hmm..

Tipper vel egentlig litt mot Aceren nå...

Lenke til kommentar

Hva får du i batteritid på dell'en?

For meg er det fortsatt dødt løp. Sitter å tenker litt på skjermen, for den så veldig bra ut på dell'en på elkjøp. Vet også at dellen har noe mer kontrast enn aceren, men om dette vises i praksis vet jeg ikke. Hmm..

Tipper vel egentlig litt mot Aceren nå...

Har "lillebroren" 4820TG, og jeg er kjempe fornøyd! Hatt dårlig erfaring med Acer før, men ble meget positivt overrasket av denne..

TimelineX-serien har høstet mye god kritikk!

Men skjermen (iallefall på den jeg har) er ikke mye å skryte av, der gruser nok Dellen Acer'n!

Det er det eneste jeg savner med min, en skikkelig god skjerm! Ellers er alt i den skjønneste orden..

Her er det forresten en fin tråd om 5820TG'n du vurderer!

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Godt mulig skjermen er bedre på dell, men med mindre hun bruker den mye under vanskelige forhold (ute), holder nok aceren fint.

Aceren har finere design, er på tilbud, har mye mye bedre batterilevetid, veier lite og er mindre. Aceren hadde jeg utvilsomt gått for, hvis du ikke er veldig opptatt av prisen.

Ytelsen er nok ca lik.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...