4gup Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) må man være i god form for og komme in i storm? jeg har begynt og tene fra planene på http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/kom-i-form-treningstips/Sider/kom-i-form-treningstips.aspx Skal selv søke meg inn og gleder meg som en unge! Nice Endret 25. april 2011 av 4gup Lenke til kommentar
HOK Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Ikke nødvendigvis. Men det er alltid en fordel å være i god form. Det vil jo også hjelpe deg med å få en bra stilling etter rekrutten. Jeg vil anbefale deg å trene så mye du kan frem til innrykket. Jo bedre form du er i, desto lettere går alt. Hjelper også utrolig mye på psyken når du er ute i felt, og faktisk ikke sliter hvert eneste sekund. Lenke til kommentar
4gup Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 ville jeg havne på setermoen? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 15. februar 2011 Del Skrevet 15. februar 2011 Havner du i Panserbataljonen er du på Setermoen, ja. Uavhengig hvilken Eskadron det er, alle er på Setermoen. Lenke til kommentar
4gup Skrevet 15. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2011 Havner du i Panserbataljonen er du på Setermoen, ja. Uavhengig hvilken Eskadron det er, alle er på Setermoen. nice. tusen takk for svar! Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Hvis du vil inn i en spesifikk eskadron, sørg for at du vet temmelig nøyaktig hva denne eskadronen gjør for noe i den daglige tjenesten. Da jeg satt i samtale med et befal på innrykksdagen, ble jeg spurt om jeg virkelig visste hva stormere gjorde, da jeg sa jeg ville i stormesk4. Hadde heldigvis satt meg inn i det, og la ut til befalet. Han sa seg fornøyd, og stormer ble det av meg Lenke til kommentar
4gup Skrevet 16. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2011 Hvis du vil inn i en spesifikk eskadron, sørg for at du vet temmelig nøyaktig hva denne eskadronen gjør for noe i den daglige tjenesten. Da jeg satt i samtale med et befal på innrykksdagen, ble jeg spurt om jeg virkelig visste hva stormere gjorde, da jeg sa jeg ville i stormesk4. Hadde heldigvis satt meg inn i det, og la ut til befalet. Han sa seg fornøyd, og stormer ble det av meg det er forskjellige "typer" stormsoldater, som leder, skarpskytter osv. hva er jobben til disse frorskjellige soldatene? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 16. februar 2011 Del Skrevet 16. februar 2011 Vet ikke hvor du har "infoen" din fra, men men... "Leder" er vel lagførern som oftest er sjant eller fenrik og dermed ikke en aktuell stilling for en alm vernepliktig. Skarpskyttere i pbn finner du hos kavesk, ikke i storm. Det du derimot har i storm er MG (1er som er primær skytter, og 2er som sleper ammo og reserve pipe samt ser hvor MGet skyter og gir korreksjoner til skytteren). MG2 og resten av fotlaget har HK416, men noen har i tillegg \ evt kun panservernvåpen som m72 eller 84mm RFK. Er også en vpl nestlagfører som fungerer som en slags reserve lagfører og har litt lederansvar innad i laget. Ellers er det vogn (CV90 skytter og vognfører) og div. stabsstillinger i storm. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. februar 2011 Del Skrevet 17. februar 2011 Hvis du vil inn i en spesifikk eskadron, sørg for at du vet temmelig nøyaktig hva denne eskadronen gjør for noe i den daglige tjenesten. Da jeg satt i samtale med et befal på innrykksdagen, ble jeg spurt om jeg virkelig visste hva stormere gjorde, da jeg sa jeg ville i stormesk4. Hadde heldigvis satt meg inn i det, og la ut til befalet. Han sa seg fornøyd, og stormer ble det av meg det er forskjellige "typer" stormsoldater, som leder, skarpskytter osv. hva er jobben til disse frorskjellige soldatene? Forsvaret skriver selv veldig godt om oppbygning til et stormerlag. Det står riktignok noe om skarpskyttere der, men da er det bare snakk om 3x forstørrelse på optikken. Det ble sagt etter rekrutten at noen skulle få dette, men vi har enda ikke sett snurten av dette. Så avskriv optikk/skarpskytterrolle i storm, dette er i Kav.Esk Lenke til kommentar
4gup Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 jeg har hørt at stormeskadron 3 og 4 er forskjellige, er dette sant? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 jeg har hørt at stormeskadron 3 og 4 er forskjellige, er dette sant? Ja og nei, de er utgangspunktet like, men det byttes litt på hvem som har en tropp med befalselever. Bortsett fra det er de på papiret helt like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå