Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med fare for å repetere meg, klistrer jeg inn en tidligere sak her:

 

Reuters bombarderer oss/NTB med pressemeldinger om hvor ille krisen er i Egypt. Dette er en vanlig taktikk for å destabilisere soner fra imperialistmaktene (mediebombardement gjør at investorer trekker penger ut fra økonomien, så den kollapser)

 

Det er fremdeles ingen som veit sikkert om det er Egypt eller USA som står bak internettkuttet.

 

Wikileaks-dokumenter kan også ha blitt plantet.

 

Hvorfor skal amerikanerne ha lyst til å lage opprør i Midtøsten? Vil de ha nye, israelfiendtlige regimer i området?

Lenke til kommentar
Reuters bombarderer oss/NTB med pressemeldinger om hvor ille krisen er i Egypt. Dette er en vanlig taktikk for å destabilisere soner fra imperialistmaktene (mediebombardement gjør at investorer trekker penger ut fra økonomien, så den kollapser)

Nyhetsorganisasjonen som har bidratt med den aller største strømmen av informasjon fra Egypt er faktisk Al-Jazeera. Vestlige pressebyråer baserer seg i stor grad på informasjon og bilder derfra.

 

For USA er faktisk det som skjer svært uheldig. Mubarak var en god alliert av USA, og hvis han fjernes fra makten er det ikke godt å vite hva som skjer.

 

Så du bommer på ikke bare ett område, men på samtlige områder du baserer deg på med konspirasjonsteoriene dine.

 

Bra forsøk, dog.

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som USA driver en enorm destabiliseringsprosess i hele midtøsten. Om ikke lenge får vi vel se jødestaten som eneste "Messias" i området, så lenge EU og FN "stabiliserer" områdene med amerikanskproduserte våpen.

Dette var planen med Irak-innvasjonen i allefall. Man visste at etter Saddam, så ville landet bli varig splittet ved etniske skillelinjer, og for Israel var det viktig at Irak aldri kunne reise seg igjen. Mye blod & lidelse for å tilfredstille zionistene.

Lenke til kommentar
For USA Israel er faktisk det som skjer svært uheldig. Mubarak var en god alliert av USA Israel, og hvis han fjernes fra makten er det ikke godt å vite hva som skjer.

Shalom!

 

Rettet denne for deg.

Det blir altså feil, da det er USA det er snakk om her. Fint om du kan prøve å holde deg noenlunde etterrettelig, i stedet for å trolle på den måten.

Lenke til kommentar
For USA Israel er faktisk det som skjer svært uheldig. Mubarak var en god alliert av USA Israel, og hvis han fjernes fra makten er det ikke godt å vite hva som skjer.

Shalom!

 

Rettet denne for deg.

Det blir altså feil, da det er USA det er snakk om her. Fint om du kan prøve å holde deg noenlunde etterrettelig, i stedet for å trolle på den måten.

 

Såså. Dette har ikke noe med trolling å gjøre, men med det faktum at det som skjer i Egypt er en større fare for Israel enn Amerika, men Amerika er jo også stort sett styrt av jøder så på den måten kan man vel si at Amerika = Israel. Sånn sett har du rett, men det Amerikanske folket kunne ikke gitt mere poo-poo om det som skjer i Egypt.

 

Ingen grunn til å ofre mere hvitt blod tenker dem. He-he.

Lenke til kommentar

"Israel ber Vesten støtte Mubarak"

 

Da synes jeg vi skal gjøre det. Har opposisjonen et alternativt til Mubarak? Det ser ikke slik ut.

 

Al Baradai proever saa best han kan aa fremstille seg som alternativ og selv komme seg til makten. Har ordnet med stoette fra Muslim Brotherhood. Dog, det er IKKE den politiske opposisjonen som staar bak opproerene, dette er en folkeoppreisning i beste stil.

 

Demonstrantene ser ut til aa forkaste Baradai's forsoek paa aa gjoere seg selv til deres representant. Flere sier de foretrekker Anarki.

 

Selv tror jeg Baradai har store muligheter (om en urettmessig) til aa tilegne seg makten.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Har opposisjonen et alternativt til Mubarak? Det ser ikke slik ut.

Nei fordi de lever i et diktatur som har stoppet alle alternativer.

 

Jeg var i Kairo i desember, og synes det var et ganske fritt land. Anarki kan noen ganger være bedre, men neppe i Egypt. Derfor bør Mubarak støttes til det finnes et alternativ.

 

Hvis Muslim Brotherhood ønsker å kapre makten så støtter jeg Mubarak.

Lenke til kommentar

Presidenten ser også ganske snill ut.

haha, en mann du kan overlate barnebarna dine til osv. :D

 

Men jeg skal gi deg "rett" på ett punkt, -han fortjener ikke å bli jagd på flukt fra fedrelandet (82 år gammel) Det virker litt umenneskelig/ufortjent

 

Men akuratt det avhenger også av hvordan han håndterer begivenhetene fremover, og ikke gjør noe (mere) dumt i forhold til opprøret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...