Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Army sending in reinforcements

Jeg har en gryende følelse av at demostrantene har stolt alt for mye på militæret.

 

Selv om noen evt. sympatiserer med dem, er det mange nok tilbake som ikke tør annet enn "å følge ordre" hvis de blir bedt om å skyte.

 

Hele dette samrøret kan fort ende med at "revolusjonen avlyses". Dog vil dette bare forverre situasjonen på sikt, og "neste" opprør blir nok mere planlagt.

Lenke til kommentar

Veldig spent på å se hvem som vil fylle et eventuelt maktvakum etter det sittende regimet. Om revolusjonen avblåses lurer jeg på om vi får ett regime som er redd folket og går i retning reform eller prøver å befeste sin stilling med mer kontroll.

 

Personlig har jeg tro på at hva Egypt har i vente er intet annet enn en Cuba. Hvor en motstands kjemper blir diktator selv da han får smake den søte smaken av makt.

Lenke til kommentar

Tvilsomt

 

1. De er ikke mentalt klare tror jeg

 

2. For mange mafia-ledere; el-Baradei, Muslim Brrotherhood etc som driver paa aa proeve aa kuppe revolusjonen (for ikke nevne Mubarak selv)

 

3. Stort land som dette forslaget vil vaere tilbakeskritt bort fra frihet. Mye bedre om landet gaar i stykker.

 

Looks like some form of democracy to me, anyway a step in the right direction, just like you guys are a small step in the right direction.

 

The jorney continues

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

De er ikke mentalt klare tror jeg

 

Anarkokapitalistene har et marxistisk element i filosofien sin. Marx trodde at bare man klarte å indoktrinere "folket" i en sosialistisk tankegang, så ville "folket" automatisk handle etter sosialismens prinsipper (yte etter evne, motta etter behov). Staten ville ikke lenger være nødvendig. Anarkokapitalister tror at bare vi får etablert et kapitalistisk system, så vil folk respektere eiendomsretten og "folket" vil handle slik at alle problemer og uenigheter blir løst på best mulig måte. Staten vil ikke lenger være nødvendig.

 

Anarkokapitalister tror altså i likhet med marxistene at "folket" vil være enige i de fleste politiske og rettslige spørsmål bare de riktige sosiale institusjonene blir etablert. I likhet med marxistene ignorerer de fullstendig både historien og menneskets natur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...