Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har forøvrig vanskelig for å tro på at Libya vil kunne gå i en demokratisk rettning uten videre.

Nå har vi skaffet oss et nytt Afghanistan. Medvirker man å rive ned det eksisterende, må man bli til det er erstattet av noe annet, dvs. at man etterhvert må inn med bakkestyrker og bruke $$$ på å bygge opp igjen samfunnet

 

Det sier man selvsagt ikke med en gang, men det kommer garantert

Lenke til kommentar

Nå har vi skaffet oss et nytt Afghanistan. Medvirker man å rive ned det eksisterende, må man bli til det er erstattet av noe annet, dvs. at man etterhvert må inn med bakkestyrker og bruke $$$ på å bygge opp igjen samfunnet

 

Det sier man selvsagt ikke med en gang, men det kommer garantert

 

Ingen kan si hvordan dette utvikler seg. Kansje blir det som Kosovokrigen som begynte som en intern konflikt, men som utviklet seg til en internasjonal storkonflikt. Kansje blir det som Afghanistan og Irak hvor resultatet ble fut kaos. Eller kansje blir det som Golfkrigen der den allierte seieren ble totalt knusende. Det kan bare tiden svare på.

Lenke til kommentar

Det var den våpenhvilen...

 

Gadafi fortsetter angrepene:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4065333.ece

Ikke uten videre sikkert det er Gaddafi-styrker som er aggresive part? Gaddafi har kunngjort våpenvile og det tror jeg for min del dem på. De har innsett alvoret og har alt å tape på ikke etterleve det

 

Ja er skyting/artleri frem og tilbake, men det grenser jo til urimelig om Gaddafi-styrkene liksom skal måtte forholde seg helt musestille hvis opprørerne bare fortsetter/eller starter beskytning? Og er det som skjer tror jeg, for de har alt å vinne på at FN ikke får tillit til Gaddafi-regimets løfter

 

Tror det kan bli skittent nå, for vesten er vel ikke særlig interessert i å spare regimet okke som og kommer til å hamre videre med at det foregår "angrep på sivile"

Lenke til kommentar

Gaddafi har løyet igjennom hele opprøret, det er all grunn til ha å mistro til det han eller hans menn sier. For meg så virker våpenhvilen og alt som har blitt sagt siden FN-vedtaket som desperate forsøk på holde verden ute mens de angriper resten av opprørene.

 

For øvrig kan det se ut som opprørene er i stand til å opprettholde deler av flyforbudet selv.

 

"Gaddafis jagerfly skutt ned"

 

Skal også litt til å få sitt fly skutt ned hvis du overholder et flyforbud.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Gaddafi har løyet igjennom hele opprøret, det er all grunn til ha å mistro til det han eller hans menn sier. For meg så virker våpenhvilen og alt som har blitt sagt siden FN-vedtaket som desperate forsøk på holde verden ute mens de angriper resten av opprørene.

 

For øvrig kan det se ut som opprørene er i stand til å opprettholde deler av flyforbudet selv.

 

"Gaddafis jagerfly skutt ned"

 

Skal også litt til å få sitt fly skutt ned hvis du overholder et flyforbud.

 

Det var opprørernes fly som ble skutt ned. Nå er deres "flyvåpen" redusert til ett fly om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Gaddafi har løyet igjennom hele opprøret, det er all grunn til ha å mistro til det han eller hans menn sier. For meg så virker våpenhvilen og alt som har blitt sagt siden FN-vedtaket som desperate forsøk på holde verden ute mens de angriper resten av opprørene.

 

For øvrig kan det se ut som opprørene er i stand til å opprettholde deler av flyforbudet selv.

 

"Gaddafis jagerfly skutt ned"

 

Skal også litt til å få sitt fly skutt ned hvis du overholder et flyforbud.

 

Det var opprørernes fly som ble skutt ned. Nå er deres "flyvåpen" redusert til ett fly om jeg ikke tar feil.

Tøyser du eller kilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...