Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muslimene mener at tiden er inne for å danne en muslimsk stat, det er derfor soldater går over til demostrantenes side. For at en Islamsk stat skal bli til så må nasjonalforsamlingen nedlegges og styringen av landet overføres til det muslimske brorskapet eller muslimske ledere. Da vil de styre landet fullt og helt etter Koranens læresetninger.

Sharia vil da kunne brukes for å straffe forbrytere og forfalne.

Lenke til kommentar

Muslimene mener at tiden er inne for å danne en muslimsk stat, det er derfor soldater går over til demostrantenes side.

 

Kilde? Jeg trodde de demonstrerte grunnet frihetsmangel?

 

SF, foretrekker du Somalia fremfor Norge?

 

Vanskelig aa svare paa ettersom jeg ikke har tilstrekkelig kjennskap til Somalia.

 

Nok en gang viser SF hvor spinnvill anarkismen er.

Lenke til kommentar

Muslimene mener at tiden er inne for å danne en muslimsk stat, det er derfor soldater går over til demostrantenes side. For at en Islamsk stat skal bli til så må nasjonalforsamlingen nedlegges og styringen av landet overføres til det muslimske brorskapet eller muslimske ledere. Da vil de styre landet fullt og helt etter Koranens læresetninger.

Sharia vil da kunne brukes for å straffe forbrytere og forfalne.

Konspirasjons-tull. Men er vel eneste fiender av muslimer nå kan skremme med for å "ødelegge morroa". Folk flest har ikke spesiellt ønske om fundamental-islam, men etter at regimene har tatt kvelertak gjennom år på andre moderate krefter, så er kanskje brorskapet eneste reelle alternativ som finnes igjen.

 

Faktum er at alt dette ikke ville skjedd hvis det gradvis hadde vært innført rettferdige valg og rettigheter. I stedet har div. regimer blitt holdt kunstig i live fordi de har vært nyttige tyranner for vesten. Men, alt har en ende (og mulig den kommer nå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste du kilden?

Hva var det som fikk familiefaren Mohamed Bouazizi til bli så desperat at han begikk selvmord på en slik grufull og offentlig måte? Svaret er statlige reguleringer: mangelen på økonomisk frihet. Den 17. desember opplevde Bouazizi det som må ha vært et mareritt for han. I Tunisia er det nemlig slik at man trenger statlig tillatelse for å bedrive fredelig aktivitet slik som å selge grønnsaker. Bouazizi hadde ikke lisens og da politiet foretok en razzia konfiskerte de alle hans varer og dermed hans levebrød.

 

Da burde han ha skaffa seg lisens og ikkje drive på ulovlig.

Det var jo hans eigen feil

Skjønner ikkje problemet.

Lenke til kommentar

Da burde han ha skaffa seg lisens og ikkje drive på ulovlig.

Det var jo hans eigen feil

Skjønner ikkje problemet.

Korrupsjon var problemet, men sett bort i fra det, så er jeg enig med deg.

 

Saa dere ser intet problem med:

 

"Stoltenberg, kan jeg faa lov til aa jobbe slik at jeg kan faa mat paa bordet?"

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...