Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Og dette med Libya er en av dem?

 

Ja.

Vel, U.S. innvasjoner fører sjelden noe godt med seg er min mening. Spesiellt ikke hvis det er enda mer av splitt-og-hersk-teknikken som er agendaen, dvs. å splitte opp Libya i 3 deler for å gjøre landet til en skygge av seg selv.

 

Dessuten kan det virke som grunnlaget er tvilsomt, all den tid demonstrantene mange steder i Libya er bevæpnet etter å ha plyndret militæære våpenlager, -det skiller dem fra fredelige demonstranter andre steder i regionen. Det kan forklare den tidvis hardhendte måten de er møtt på, og opprørerne kontrollerer nå flere store byer.

 

It smell like CIA..

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det ikke riktig å angripe Irak da det innvaderte Kuwait? Personelig mene rjeg man burde ha støttet opprørerne i etterkant av Gulfkrigen og blitt kvitt Baathregimet allerede den gang. Det hadde spart den irakiske befolkningen for en masse, masse elendighet! Var det ikke riktig å opprette leirer for de kurdiske flyktningene etter opprøret som kjempet seg vei mot Iran og Tyrkia? Uten den hjelpen hadde de ikke fått et selvstyre. Var det ikke riktig å angripe Serbia under Kosovokrigen? Internasjonal innblanding er nødvendig enkelte ganger og når det gjelder situasjonen i Libya synes jeg absolutt det går under en av de gangene der det er nødvendig!

Lenke til kommentar

Om han gjør det så er det nok tidsbegrenset. Hvem vil ha noe med ham å gjøre eller med Libya å gjøre så leng ehan sitter ved makten? Slik verden har utviklet seg kan man ikke lenger gjøre hva man vil. Da Irak under Saddam Hussein angrep Kuwait angrep store deler av verden Irak tilbake og det ble innført total boikott av Irak med unntak av olje for mat-programmet. Når det gjelder volden i Zimbabwe ved forrige valg nektet store deler av verden å anerkejnne valget og Mugabe ble til slutt tvunget til å føre samtaler med Tsvangirai og det ble en samlingsregjering selvom den ikke fungerte godt. Og tenk på NATOS angrep på Serbia under Kosovokrigen. Tror nok at Gadaffi har begyn tpå siste kapittel av maktperioden sin. Spørsmålet er hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar

Lovet Libya-reformer

 

I flere år har diktatorsønnen Seif Gadafi snakket om behovet for reformer og menneskerettigheter i Libya. - Tomt snakk, sier Libya-ekspert.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4038194.ece

 

Vi er allerede på vei mot et «worst case scenario»

 

Vi håper på en enstemmig fordømmelse av volden i Libya, når Sikkerhetsrådet nå møtes, sier statssekretær Espen Barth Eide.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4038487.ece

 

Gadafi i tale til folket: - Jeg vil dø som en martyr

 

Jeg vil ikke dra noen steder, jeg vil dø som en martyr, sa Muammar Gadafi i en tale til folket på statlig TV.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4038563.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...