Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amatørmessig ivaretatt av Obama denne krisen. Dette viser at det var feil å velge en politisk uerfaren president.

På hvilken måte har Obamas håndtering vært amatørmessig? Vennligst begrunn påstanden.

Vel, for det første så gikk han ut og nærmest lovte at Mubarak skulle annonsere sin avgang i en tale. Det skjedde ikke. Da har du ikke stålkontroll...

På hvilken måte lovet han nærmest dette? Hva sa han?

 

Merkelig at du sier dette, for kritikken så langt har gått ut på at Obama visstnok ikke var tydelig nok i budskapet om at Mubarak måtte gå!

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar
Obama om forskjellen mellom den Iranske og Egyptiske Statens reaksjon på demonstrasjonene:

 

"The difference has been the response, the Iranian response has been to shot people, to beat people and arrest people"

 

De som ble skutt, banket og arrestert i Egypt var tydeligvis ikke "people"

Jeg finner ikke dette sitatet noe sted. Kilde?

 

Directly from the horses mouth:

 

Lurer på hva hun syns om at Irak følger Egypts eksempel?

 

http://english.aljazeera.net/news/middleeast/2011/02/2011216114058147154.html

 

 

Hmm, var det Demokrati eller Frihet folket ønsker?

Spørsmålet er jo hva protestene i Irak handler om. Hva er det? Irak kan jo ikke følge Egypts eksempel hvis kravene ikke er de samme.

 

Og hvordan mener du at jeg eller noen andre skal finne ut hva som er "kravene" i Egypt eller Irak? I motsetning til å finne ut hva kommentatorene tolker kravene til å være!

 

Videre er det da intet som tilsier at Irak IKKE følger Egypts eksempel om grunnene til misnøyen er en annen. De uttrykker klart sin misnøye med sine herskere på begge plasser.

Jeg kunne ikke høre det du påstår i den videoen.

 

Kravene i Egypt var klare. Mubarak måtte gå av. Det var kravet. Det var det alle som var ute og protesterte sa.

 

Det er ganske usaklig av deg å sammenligne Irak og Egypt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...