Gå til innhold

Opptøyene i den arabiske verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg ser bildene fra demonstrasjonene ser det ut som om det nesten bare er menn som deltar. Hvor er alle kvinnene?

 

jo, jeg har sett mange kvinner, men menn blir jo uansett de fleste fordi ikke alle kvinner tør dette skjønner du. hadde det vært meg, hadde jeg holdt meg hjemme og gjemt meg under dyna LOL :D

 

Norge har ikke diktatur, som utnytter pengene og lar sin befolkning sulte i hjel. Tror dem har misforstått problemet eller grunnen for at folka demonsterer :roll:

Lenke til kommentar

Visste dere at at tv-kanalen Aljazeera English kun er tilgjenglig til 3 millioner husstander i USA? (hovedsakelig Washington området)

 

post-10740-0-05462700-1296949053_thumb.jpg

 

Kabeltv-selskap landet rundt tør visstnok ikke tilby Aljazeera til kundene sine :no:

 

edit; enda værre en jeg først skrev;

 

"Launched in 2006, Al Jazeera English is a sister network to the Arabic-language Al Jazeera and has been unable to make headway with major cable and satellite operators in the U.S. Currently, Al Jazeera English is carried on cable systems in Vermont and Ohio that reach fewer than 100,000 homes"

 

http://latimesblogs.latimes.com/entertainmentnewsbuzz/2011/02/al-jazeera-english-tries-to-start-grass-roots-movement-to-grow-distribution.html

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

The Washington Post Blog;

 

"I am truly mystified that AJ has not yet been allowed to broadcast in the US. In Canada we've been receiving Al Jazeera for about a year now.

 

Americans are missing out on one of the best networks in the world, if not the best.

 

Personally, I think AJ is leagues better than the BBC and TV5 of France. They have excellent documentaries on issues from around the world, not just the Arab or Islamic world. Their news reports and interviews are the most informative. An amazing accomplishment!

 

Americans deserve better than to be held hostage by lobbyists and ill-informed politicians, who presume to know what's in the American public's best interest.

 

Ignorance is no longer an excuse today. So, demand that AJ be televised NOW!"

 

http://voices.washingtonpost.com/blog-post/2011/02/al-jazeera_on_us_television.html

Lenke til kommentar

Muslim Brotherhood torpederer protestene og inngaar forhandlinger med Suleiman!

 

Foraedere! :thumbdown:

 

Bemerkelsesverdig, betyr det at Suleiman ikke støttet Mubarak sin gamle linje om å holde nede de radikale muslimene eller er det rett og slett bare en splitt og hersk-teknikk for å holde nede de sekulære demokratiserende kreftene? Det er vel med høy sannsynlighet det sistnevnte, jeg bare synes det var et litt bemerkelsesverdig trekk.

 

Siden Muslim Brotherhood har såpass mye av ressursene i folkebevegelsen så kan dette knekke revolusjonsforsøket og resultatet blir, som mange ganger før, bare et statskupp der linjen fortsetter med andre personer i maktposisjoner i samfunnet. Hvordan det vil utspille seg i forhold til USA når Suleiman visstnok er svært USA-vennlig og Muslim Brotherhood anti-amerikansk kan man jo undres på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...