Abigor Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Ingenting fungerer uten demokrati. Demokratiet fungerer heller ikke dersom det ikke er nok arbeidsplasser. Og hvorfor er det så mange mennesker på gata, dersom alle har jobb og inntekt de kan leve av? Et alvorlig problem med Egypt er at det er alt for mange mennesker der. På tide for dem å slutte å få så mange barn! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Demokrati hjelper lite hvis det ikke er nok arbeid og ressurser. Du lider av http://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour_fallacy Ingenting fungerer uten demokrati. Det kommer an paa hva du legger i "fungere" Mubarak anser at hans styre fungerer utmerket Stoltenberg anser at hans styre fungerer utmerket Mange av deres undersotter anser at hverken Mubarak's eller Stoltenberg's styre fungerer i det hele tatt. Endret 2. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Han har fremgått som en forkjemper for frihet og demokrati(han fikk fredspris!!), dette viser bare hans sanne karaktær. Akkurat fredsprisen til Obama er ikke noe du burde nevne i hans favør. Den var verdiløs, gitt for forventninger, ikke noe mer. Og det til en mann som leder to kriger. 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 [...]Men, hvor stygt må det blir før Usa/EU revurderer "ta tida til hjelp" holdningen? Hva skal vi (de?) gjøre isteden? Støtteærklæringer og/eller sinte brev gir liksom ikke det store utslaget og å "invadere og innføre frihet" har liksom ikke helt godt rykte etter de to-tre siste forsøk. CIA har sikkert noen oppskrifter på statskupp fra Sør-Amerika de kan børste støvet av, men det var jo heller ikke særlig velykkede greier. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Du lider av http://en.wikipedia...._labour_fallacy Fokuset gikk over til arbeid, men jeg tenkte mer på plass og ressurser. 90% av Egypt er jo ørken uten livsviktige ressurser. Mesteparten av befolkningen bor langs Nilen og Middelhavet. Jeg var i Kairo ifjor, og det er en skitten og overbefolket by. Hvor mange mennesker kan det leve i Egypt? Kan levestandarden opprettholdes samtidig som populasjonen vokser? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Du lider av http://en.wikipedia...._labour_fallacy Fokuset gikk over til arbeid, men jeg tenkte mer på plass og ressurser. 90% av Egypt er jo ørken uten livsviktige ressurser. Mesteparten av befolkningen bor langs Nilen og Middelhavet. Jeg var i Kairo ifjor, og det er en skitten og overbefolket by. Hvor mange mennesker kan det leve i Egypt? Kan levestandarden opprettholdes samtidig som populasjonen vokser? Ganske enkelt, nei. De må få inn ett-barn politikk og begynne å ta ansvar. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Kan levestandarden opprettholdes samtidig som populasjonen vokser? Levestandarden KAN bedres samtidig som befolkningen oeker. Om dette VIL skje er en annen sak. Om man kun bytter ut Mubarak, med en annen politiker har jeg mine tvil. Om Egyterne oppnaar sin frihet har jeg ingen tvil (men det anser jeg som usannsynlig). Om Mubarak fortsetter har jeg heller ingen tvil om at svaret er nei. Endret 2. februar 2011 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Hva er "Stand-off" som nevnes hele tia på livestreamen? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Betyr at de ikke sloss, men kun bruker kjeften Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Ingenting fungerer uten demokrati. Jobben min er et oligarki, og funker flott. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg ser det er forskjell på Brannbombene til de forskjellige gruppene. Mubarak-tilhengerne sine brannbomber eksploderer når de treffer bakken, mens Demokratiforkjemperne sine bare ruller bortover... why? Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 2. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 2. februar 2011 Det er gode grunner til at utlendinger skal holde seg unna konflikter man ikke kjenner og ikke har noe med. Som denne VG-journalisten: Greit nok at journalistkk er viktig, men dette kunne like gjerne skjedd med en vanlig turist. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) At journalister prøver å rapportere er noe helt annet enn at studenter prøver å delta. Angrep på journalister er enda en måte å angripe demokratiet på. Edit: Men, må uansett ta hensyn til sin egen sikkerhet. Endret 3. februar 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 [...]Men, hvor stygt må det blir før Usa/EU revurderer "ta tida til hjelp" holdningen? Hva skal vi (de?) gjøre isteden? Støtteærklæringer og/eller sinte brev gir liksom ikke det store utslaget og å "invadere og innføre frihet" har liksom ikke helt godt rykte etter de to-tre siste forsøk. CIA har sikkert noen oppskrifter på statskupp fra Sør-Amerika de kan børste støvet av, men det var jo heller ikke særlig velykkede greier. Er selvsagt kinkig, men virker for meg som man (usa/eu) ligger et skritt bak hele tiden i hvor hardt man skal presse regimet. Det er liksom hendelsene time for time som styrer hva man skal mene, i stedet for at de kommer opp med noe håndfast (gjerne sammen med FN). Det hevdes av enkelte at USA har brukt hundrevis av millioner på demokratiutvikling og støtte til opposisjon i Egypt senere år, så jeg spør meg, hvor er disse eller hvem er disse? Jeg kan ikke se noen i allefall? Nå har forresten pro-Mubarak tatt i bruk skytevåpen, 5 demostranter skutt og drept i natt Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 Ja, skulle nesten tro at disse Mubarak supporterne var militære i sivile klær, slik som de oppfører seg. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 De to VG journalistene i Kairo har det mest morsomme utseende:P Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 Yemen begynner aa ligne Egypt. AlJazeera Lenke til kommentar
Lindalol Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 Hadde jeg vært fører i Israel ville jeg ha invadert Egypt og tatt Suez-kanalen + Sinai. Deretter hadde bombet Iran! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 Tja, vi kan prise oss lykkelige over at du ikke er Fuhrer i Israel da Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 3. februar 2011 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2011 Iran bør bombes, helt enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå