Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Opptøyene i den arabiske verden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For USA Israel er faktisk det som skjer svært uheldig. Mubarak var en god alliert av USA Israel, og hvis han fjernes fra makten er det ikke godt å vite hva som skjer.

Shalom!

Rettet denne for deg.

Det blir altså feil, da det er USA det er snakk om her. Fint om du kan prøve å holde deg noenlunde etterrettelig, i stedet for å trolle på den måten.

Såså. Dette har ikke noe med trolling å gjøre, men med det faktum at det som skjer i Egypt er en større fare for Israel enn Amerika, men Amerika er jo også stort sett styrt av jøder så på den måten kan man vel si at Amerika = Israel. Sånn sett har du rett, men det Amerikanske folket kunne ikke gitt mere poo-poo om det som skjer i Egypt.

Ingen grunn til å ofre mere hvitt blod tenker dem. He-he.

Jeg visste ikke at Barack Hussein Obama var jødisk, men du vet vel bedre...

"Israel ber Vesten støtte Mubarak"

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4013200.ece

Det vil bli husket av egypterne tenker jeg

Jaja, her skal det diktes friskt og freidig. Hvis man leser artikkelen, ser man hva som egentlig ble sagt:

"Det er i Vestens og hele Midtøstens interesse å opprettholde stabiliteten i Egypt. Derfor må vi dempe kritikken mot president Hosni Mubarak"

Dempe kritikk mot. Ikke støtte. Men det er kanskje ikke rart Aftenposten forfalsker sitater, når de er drevet av AKP'ere?

Har opposisjonen et alternativt til Mubarak? Det ser ikke slik ut.

Nei fordi de lever i et diktatur som har stoppet alle alternativer.

Jeg var i Kairo i desember, og synes det var et ganske fritt land. Anarki kan noen ganger være bedre, men neppe i Egypt. Derfor bør Mubarak støttes til det finnes et alternativ.

Hvis Muslim Brotherhood ønsker å kapre makten så støtter jeg Mubarak.

På hvilken måte mener du Egypt var et ganske fritt land?

Det finnes allerede et alternativ til Mubarak: Demokratisk valg.

Lenke til kommentar
At Mubarak ikke er så avhengig av de vestlige bankene som vesten ønsket seg, er en mulig grunn til hvorfor USA kan ha interesser av å kvitte seg med ham.

Det finnes ingen i Egypt å slutte seg opp om, så vi har en reell krise. Fase 3.

Om noen måneder står det i media at Egypt har blitt "normalisert" av en vest-vennlig leder. Dette er selvfølgelig uavhengig om krigene/opprørerne fortsetter like hardt som før, for så lenge media erklærer at "nå er det fred/krig" så er det den aksepterte sannheten. Fase 4.

Al-Jazeera er en stor spiller i så måte, men det er fremdeles Reuters som behandler/redigerer materialet og bombarderer vesten med det.

USA kunne LETT ha stoppet opptøyene i Egypt, dersom de virkelig hadde vært interessert. Bare å rasle litt med sablene i verdens største våpenmakt. At de oppfordrer resten av vesten til å henge med Mubarak høres mer ut som et skalkeskjul for å "fri seg fra all skyld".

USA har nå fucket Irak totalt (basert på ingenting annet enn at Saddam Hussein VISSTNOK EN GANG I TIDEN skal ha vært her, da AFGHANSKE terrorister bomba New York). Amerikanerne godter seg over olja som de har overtatt også: http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/IB28Ak01.html

Vent og se, de finner straks noen gode grunner til å angripe Iran også (så lenge de har FN og EU med på å handle amerikanske våpen). Atomprogrammet i fase 2 (destabilisering) bør vel nærme seg fase 3 (krise) snart.

Saudi-Arabias ambassade er jo nabo med det hvite hus, så det kan se ut som de klarer å holde ut litt lengre før grafse-kloa blir for sterk for de også.

Al Jazeera er også sensurert når det kommer til Saudi-Arabia. Saudi-Arabia har også vanvittig nære kontakter i USA (Fahrenheit 911). Mye skittent spill i nyhetsverdenen. Kanskje mer spesialeffekter i nyhetene enn en gjennomsnittlig Hollywood-blockbuster, for alt vi veit. http://www.nytimes.com/2008/01/04/world/middleeast/04jazeera.html?_r=1

Penger, penger og atter penger - det er det det dreier seg om.

At Amerika har klart å framstille et helt folkeslag på et par hundre millioner som en reell trussel mot menneskeheten er helt utrolig. Akkurat som om EU, USA, India, Kina, Japan, Russland og hele føkkings Sør-Amerika plutselig skal steine sine kvinner og få de til å gå i burka? Det er så latterlig at det gjør vondt langt inn i sjela.

Hvordan kunne USA ha stoppet opprøret i Egypt?

USA har nettopp ikke interesse av å kvitte seg med Mubarak. Følger du ikke med eller? Du må kutte ut dette tullet ditt.

Underforstått; USA aksepterer ikke våpenbruk mot fredelige demostranter.

Biden Torsdag 27:

Mubarak is an ally and no Dictator

Obama Fredag 28:

he told President Mubarak “he has a responsibility to give meaning” to words “pledg(ing) a better democracy and greater economic opportunity”….”to take concrete steps and actions that deliver on that promise.”

Obama idag:

President Obama issued a statement saying that he supports “an orderly transition to a government that is responsive to the aspirations of the Egyptian people.”

Obama har bommet hele veien, O'Bomma!

Obama har vært klok, og unngått å komme med for sterke utfall. Det er for mye som står på spill til at han kan tillate seg å slå på stortromma.

Lenke til kommentar
Dersom USA virkelig hadde ønsket at Egypt og Syria skulle være stabile, hadde de gjort alt de kunne for å kvele mediaomtalen derfra. Det har enda ikke vært EN eneste "motreaksjon" på medieomtalene. I dag sto det i Dagbladet med store bokstaver noe sånt som "Er dette slutten på midtøsten/arabia?".

Det virker uhyre planlagt fra medienes side, men jeg sier ikke at det er umulig det som skjer. Synes bare medieomtalen er ekstremt ensporet, og perfeksjonert med tanke på splitt og hersk. Veldig få står klare til å ta opp stafettpinnen etter Mubarak.

Dette blir bare verre og verre. Jeg skjønner ikke hvor du tar det fra.

Jeg har primært fulgt med på Al-Jazeera helt siden demonstrasjonene brøt ut. Jeg har også sjekket norske og andre utenlandske medier. Dagbladet har hatt en helt grei dekning av det som har skjedd. De har i stor grad basert seg på informasjon fra Al-Jazeera, ser det ut til.

Hvor er denne overskriften du viser til? Kom med en link, er du snill.

Lenke til kommentar

Tja, da gaar ballen over til O'Bomma igjen.

Utvilsomt vil han stoette dette forslaget for aa unngaa "Chaos" and "Anarchy"

Hmm, ser ut for at OB ser det best tjent aa holde kjeft etter aa se mottagelsen som forslaget fikk.

Kan du ikke spare deg for slike rasistiske utbrudd? Greit at du ikke liker Obama, men du kan jo i det minste prøve å være litt saklig.

Lenke til kommentar
Dersom USA virkelig hadde ønsket at Egypt og Syria skulle være stabile, hadde de gjort alt de kunne for å kvele mediaomtalen derfra. Det har enda ikke vært EN eneste "motreaksjon" på medieomtalene. I dag sto det i Dagbladet med store bokstaver noe sånt som "Er dette slutten på midtøsten/arabia?".

Det virker uhyre planlagt fra medienes side, men jeg sier ikke at det er umulig det som skjer. Synes bare medieomtalen er ekstremt ensporet, og perfeksjonert med tanke på splitt og hersk. Veldig få står klare til å ta opp stafettpinnen etter Mubarak.

Dette blir bare verre og verre. Jeg skjønner ikke hvor du tar det fra.

Jeg har primært fulgt med på Al-Jazeera helt siden demonstrasjonene brøt ut. Jeg har også sjekket norske og andre utenlandske medier. Dagbladet har hatt en helt grei dekning av det som har skjedd. De har i stor grad basert seg på informasjon fra Al-Jazeera, ser det ut til.

Hvor er denne overskriften du viser til? Kom med en link, er du snill.

Hvis USA har prøvd bare litt å kvele noe av mediaomtalene fra egypt så hadde det blitt bare mer uro. Og norske medier holder jeg meg unna i disse sakene pga. synes de er altfor lite oppdatert i forhold til de store mediene rundt om i verden.

EDIT: Internett er tilbake i Egypt

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Tja, da gaar ballen over til O'Bomma igjen.

Utvilsomt vil han stoette dette forslaget for aa unngaa "Chaos" and "Anarchy"

Hmm, ser ut for at OB ser det best tjent aa holde kjeft etter aa se mottagelsen som forslaget fikk.

Kan du ikke spare deg for slike rasistiske utbrudd? Greit at du ikke liker Obama, men du kan jo i det minste prøve å være litt saklig.

Hvilke rasistiske utbrudd? Prøv å være litt saklig!

Sammenstoeter mellom motstandere og tilhengere av Mubarak.

Militaere staar og ser paa uten aa gjoere noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...