Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Har huseier lov til dette?

pakini

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg leide fram til 31.Desember! Huseier måtte kjøpe nytt brannslukkningsapparat, noe jeg selvsakt skal dekke! Men har vært travelt denne mnd, så det er rett og slett gått i glemmeboken! Men huseier har da sendt mld til mine søsken, foreldre, samboer og han søsken om at jeg er en dårlig betaler og at de ikke fikk pengene umiddelbart ble jeg anmeldt!Jeg selv får mld om at jeg er en jævla løgner og at alle skal få vite hvordan jeg er. Er dette lov? Synes det er direkte frekt jeg! Må samtidig få si at det er snakk om 230,-!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

liten sak da, betal pengene, fortell sannheten til de som måtte ønske det, og lev livet videre?

hvorfor måtte du kjøpe nytt apparat?

Jeg har betlat pengene no! Kjøpe nytt fordi ene guttungen tømte det! Er ikke det at jeg ikke skulle betale det! Men måten huseier gjorde der, synes jeg lite om!

Lenke til kommentar

Hvis ingen andre svarer:

Lovdata.no

Utleieloven ;) jobber med skole, har desverre ikke tid til å hjelpe. Men du hadde ikke fått noen hjelp av meg uansett :(

Tusen takk for din hjelp vertfall ;) Ikke at saken i det hele betyr så mye, bare syns det er så jæ... frekt

Lenke til kommentar

når du nå har gjort opp for deg så kan du sende han en høflig melding tilbake om at du syntes det var dårlig gjort/frekt av han å henge deg ut for en liten fillesak som det her. Unnskyld deg med at det er innimellom lett for å glemme ting, og at dette var et tilfelle hvor du rett og slett hadde hodet på en annen plass enn på disse 230 kronene.

Hvis du er sint tilbake til han, kommer det ikke til å hjelpe deg noe som helst, og han kommer til å forsette å se på deg som en "jæ**** løgner" osv.. dersom du er ydmyk og innrømmer at du har glemt dette så kanskje han tar til fornuft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noe jeg har lært oppgjennom livet så er det at en sak har flere sider. Som en isolert hendelse er dette langt over grensen for hva som er akseptabelt, men hele leieforholdet må sees i sammenheng for å kunne uttale seg om denne saken. Hvordan skal vi vite at dere ikke har hatt uoverensstemmelser tidligere?

Lenke til kommentar

Er det noe jeg har lært oppgjennom livet så er det at en sak har flere sider. Som en isolert hendelse er dette langt over grensen for hva som er akseptabelt, men hele leieforholdet må sees i sammenheng for å kunne uttale seg om denne saken. Hvordan skal vi vite at dere ikke har hatt uoverensstemmelser tidligere?

Nei, det kan dere selvsakt ikke vite, men vi har vært veldig gode venner gjennom hele veien, så dette kom som et sjokk på meg!

Lenke til kommentar

Sunn fornuft tilsier at du er blitt sjikanert..

Han har ingen rett til å smøre dritt over ditt navn og du har sikkert nok til å saksøke han for æreskrenkelse (iallefall hvis du hadde vært i statene.. :p)

Hva loven sier aner jeg ikke, men selv hadde jeg gitt F og gjort som foreslått lenger opp.

Send han en melding eller ring han og fortell at pengene er satt over men at du ikke synes no særlig om oppførselen hans. Eventuellt så bare legger du alt bak deg og fortsetter å leve livet med god samvittighet mens han sikkert har funnet seg noe annet han kan irritere seg over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...