Charlo Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Her er den nye PSP 2 http://www.youtube.com/watch?v=NH6CX5UkFvg http://www.engadget.com/2011/01/27/the-sony-psp2/#disqus_thread http://www.gamespot.com/news/6287014.html?om_act=convert&om_clk=picks&tag=picks%3Btitle%3B1 CPU: ARM Cortex-A9 core (4 core) GPU: SGX543MP4+ Dimensions: Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection) Screen: Touch screen 5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors, OLED, Multi touch screen (capacitive type) Rear touch pad: Multi touch pad (capacitive type) Cameras: Front camera, Rear camera Sound: Built-in stereo speakers, Built-in microphone Sensors: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer), Three-axis electronic compass Location: Built-in GPS, Wi-Fi location service support Keys/Switches: PS button, Power button, Directional buttons (Up/Down/Right/Left), Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square), Shoulder buttons (Right/Left), Right stick, Left stick, START button, SELECT button, Volume buttons Wireless communications: Mobile network connectivity (3G), IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1)(Wi-Fi) (Infrastructure mode/Ad-hoc mode), Bluetooth 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP) Endret 27. januar 2011 av Charlo Lenke til kommentar
MrL Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Lansert? Ikke enda vell? Uannsett veldig spennende, gleder meg til å se flere videoer av graffikken den leverer Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Vil komme i minst 2 versjoner, med og uten 3G. Litt kjipt at de ikke oppga hvor mye minne den har ennå, håper på masse slik at vi får litt bedre browsing denne gangen. Er stor fan av Killzone, Resistance, Uncharted og Everybody's Golf (Hot Shots) seriene, så denne ramlet ned på radaren min mye raskere enn planlagt, hadde egentlig bestemt meg for å droppe håndholdt heretter. Av uanonserte spill som jeg kunne tenkt meg passet utrolig bra for platformen, er ett nytt Populous med 2 touchpad til terrengstyring opp og ned er jo genialt, og ett LocoRoco med sixaxis. Med 2 analog-sticks, så vil jo første/tredjeperson skytespill og andre spill som trenger litt menneskelig kamerakontroll plutselig bli bra på håndholdt også endelig, så tror nok denne vil appelere en god del mere til hardcore-markedet også, enn håndholdt har gjort tidligere. Casual-markedet vil nok få utrolig masse via det androide-programmet, de leverer. :-/ Tror nok denne dingsen vil bli en mye større konkurent for Iphone og 3DS, enn folk flest regner med. :-) Endret 28. januar 2011 av KongRudi Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det ryktes at PSP2 vil bli lansert tidligere enn antatt. NGP to hit Europe this year?Forget what you've heard about Japan getting it first – third party licensees insist that NGP will arrive in Europe this year. Sources have told MCV that development deadlines have been set to ensure key Western releases are finished before the end of the summer for deployment in the autumn. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=424002 Det høres logisk ut. Sony fokuserte på vestlige spill da de annonserte NGP. Og det til tross for at pressekonferansen foregikk i Japan. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Japan får den først, å tro noe annet er som å tro på julenissen nesten. Mye enklere å launche produktet der, mye mindre stats-reguleringer, og håndholdte spill selger en god del bedre der. Eneste scenarioet jeg kan forestille meg at EU/US får det først, er dersom en eller flere av de store japanske PSP-franchisene, Capcom's Monster Hunter, Konami's Metal Gear portable, eller noen av de andre japanske tredje-partienes lignende håndholdte stortitler, eller HotShots Golf-spillet rekker 'nesten' launch, og Sony kan kanskje gå for EU/USA først dersom de europeiske eller amerikanske titlene er i rute, i tillegg til hardwaren. :-/ Har null tro på at f.eks. EA/Activision presser Sony til å launche først en håndholdt i Europa. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Det kan jo godt hende at den kommer ut i Europa samtidig som den kommer ut i Japan. Jeg ser for meg to gode grunner til at det kan skje: 1. Sony viste frem spill som Uncharted, LBP, Killzone, Resistance og Call of Duty. Dette er spill som selger bra i Europa og USA, men dårlig i Japan. De viste frem japanske spill også, men de var stort sett ports av PSP- eller PS3-spill 2. Dersom NGP ikke blir lansert i Europa i 2011 vil det si at Nintendo får nesten et års forsprang på Sony. En kan kanskje si at de er to vidt forskjellige maskiner, men de konkurrerer fortsatt om støtte fra de samme tredjepartsutgiverne. ...men hvem vet? Japan er PSPs sterkeste marked, så hadde ikke vært dumt å starte der heller. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå