Petter22 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Lurer på om jeg kansje har et problem me motoren i bilen, kansje det er turboen? Når eg f.eks kjører på motorveien, og skal gire fra 4 til 5 gir (ved høyt turtall) så går turtallet litt opp når jeg trykker in kløtsjen, og det høres ut som om bilen gir litt gass når jeg trykker inn kløtsjen. Noen som vet va dette kan være? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Turbofeil gir helt andre symptomer. Er vell ikke gasswire på så nye Audier??? Få en til å hjelpe deg. Kikk nedi motorrommet (uten motor i gang) mens en trykker inn gassen. Dersom wireoverføringen er ok ville jeg levert inn på verksted. Du har kort og greit alt for ny bil! Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Turbofeil gir helt andre symptomer. Er vell ikke gasswire på så nye Audier??? Få en til å hjelpe deg. Kikk nedi motorrommet (uten motor i gang) mens en trykker inn gassen. Dersom wireoverføringen er ok ville jeg levert inn på verksted. Du har kort og greit alt for ny bil! Er ikke wire nei... Gudene vet va det kan være da! tenker jeg bare lar det være Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hvilke hastigheter er det dette skjer i? Du sier høyt turtall og 4-5 gir... Er du i Tyskland kanskje? I utgangspunktet ville jeg gjettet på feil/svakhet på avgassystem. Måler bilen for høye verdier, kan den finne på å holde turtallet oppe for å få ned verdiene. Kan nok også finne på å holde turtallet oppe pga andre ting, som f.eks oljetrykk, o.a. Nå kjenner jeg ikke denne bilen, men ville tatt den til et merkeverksted for å få lest ut logger, og få analysert de. Det kan være at motoren rett og slett bare trenger litt service. Lenke til kommentar
Petter22 Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Hvilke hastigheter er det dette skjer i? Du sier høyt turtall og 4-5 gir... Er du i Tyskland kanskje? I utgangspunktet ville jeg gjettet på feil/svakhet på avgassystem. Måler bilen for høye verdier, kan den finne på å holde turtallet oppe for å få ned verdiene. Kan nok også finne på å holde turtallet oppe pga andre ting, som f.eks oljetrykk, o.a. Nå kjenner jeg ikke denne bilen, men ville tatt den til et merkeverksted for å få lest ut logger, og få analysert de. Det kan være at motoren rett og slett bare trenger litt service. Hehe, er ikke i tyskland nei Må få lov til å gi på litt forde. Bilen har fulgt alle servicene, var også service for 2 måneder siden... Kan det være dette ikke blir sjekket på servicer? Verdier osv blir vel kontrollert på EU tester også? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jager den noe på turtall eller oppfører seg rart ellers? Har du en vaakumlekkasje kan du også få slike symptomer. Men da vil den gjerne jage litt på tomgang, og da fortsette å gi gass et halvsekund etter du slipper gassen etc. Men skjer dette kun i 4.gir og aldri ellers, så er det vel heller mer elektrisk feil, altså verksted som nevnt lengre oppe. Nye biler er ikke laget for å skrus på desverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå