Gå til innhold

Stasjonær gaming pc opsett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strømforsyningen din er ganske stor iforhold til hva du kommer til å yte maks. Vet ikke om du har tenkt til å oppgradere til to skjermkort etterhvert eller noe, men det holder godt med en 700w til dette oppsettet.

Og hovedkortet passer ikke sammen med cpu, det er feil sokkel

Lenke til kommentar

Kjøp et Socket 1155 hovedkort, bytt ut harddisken med en Samsung Spinpoint F3 og kjøp et 8GB sett med ram. Socket 1155 er dual channel - ikke triple som rammen du har valgt. Dvs, brikkene jobber parvis, to og to. Derfor må du ha 2 eller fire rambrikker, og ikke seks.

Gjør et søk på et av de hundrevis av andre gaming-pc-trådene her så finner du oppsett fra 6000-30000kr. Bare å velge og vrake.

Lenke til kommentar

Fatter ikke helt prioriteringene dine, du har en cpu som ikke yter bedre i spill kontra i5 utgaven, du har 16 gb ram, som du ikke er i nærheten av å trenge hvis du ikke driver med avansert 3d modelering.

Du skal spille, maks 2gb blir brukt av spill.

Ingen ssd, ingen cpu kjøler, nei, syntes dette oppsettet var veldig dårlig. Det yter omtrent som black refinery som noen har laget her på forumet, og den pakka får du for 8000 kr.

Skjønner heller ikke psu valg, da du får bedre, billigere og med mer watt.

Du har heller ikke valgt intern harddisk, bare en usb harddisk. Fatter heller ikke hvorfor du ikke setter opp ssd. Blir som å kjøpe en ferrari for 1 mill, men så har den en gammel lada motor. Joda, ser stilig ut, men går jævlig dårlig.

Du får også gtx 560 soc kort til billigere enn 6950, samt at gtx 560 soc kortet yter bedre enn 6950 og 6970.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Alt ser bra ut, bortsett fra at RAMen ikke kommer til å passe i systemet ditt, tok meg friheten med å finne tilsvarende minnebrikker

enten

eller

Jeg vet ikke om du har en harddisk fra før, men kan være lurt og ha en 3.5" intern disk, isteden for en 2.5" ekstern

Endret av Byxxi
Lenke til kommentar

Har Asus P8P67 støtte for 16x/16x i Crossfire?

Nei

Alt ser bra ut, bortsett fra at RAMen ikke kommer til å passe i systemet ditt, tok meg friheten med å finne tilsvarende minnebrikker

enten

eller

Jeg vet ikke om du har en harddisk fra før, men kan være lurt og ha en 3.5" intern disk, isteden for en 2.5" ekstern

Er bare 4 minnebrikke plasser på HK, så tror å gi han 6 2gb brikker vil funke dårlig.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Har Asus P8P67 støtte for 16x/16x i Crossfire?

Nei

enten

eller

Er bare 4 minnebrikke plasser på HK, så tror å gi han 6 2gb brikker vil funke dårlig.

Ah, da så jeg feil, men RAMen han har funnet er uansett ikke kompitabel med hovedkortet hans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...