Gå til innhold

PS3 er klaget inn for Forbrukerombudet

Rata101

Anbefalte innlegg

- Forbrukerrådet mottok i løpet av 2010 flere klager på en software-oppdatering på PlayStation 3 som fjernet muligheten til å benytte andre operativsystem enn produsentens eget. Endringen medførte at forbrukere blant annet mistet muligheten til å installere Linux og bruke konsollen som en vanlig PC for nettsurfing, avspilling av lovlige kopier av film eller musikk eller benytte annen, selvvalgt programvare, heter det fra Forbrukerrådet.

http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/3001/-playstation-3-bryter-markedsfringsloven

På tide. At man ikke skal kunne bruke utstyr man har betalt for fullt ut, er sykt. Jeg mener, det er jeg som eier alt inni boksen, ikke sant? Proprietære systemer er latterlige. Det samme gjelder milelange "agreements", som bevisst blir gjort så lange og kronglete som mulig, slik at ingen skal gidde å lese dem. Og, hvis du er eksentrisk nok til å lese dem, så må du sette deg inn i en sjargong som tilogmed utdannede advokater har problemer med å forstå. Jeg hater virkelig denne delen av digital industri. Derfor varmer det i hjertet å se at folk faktisk engasjerer seg.

Takk skal dere ha, dere som har sendt inn klager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...