Baranladion Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Er det mulig å få en celle til å bli en søkemotor i ett excel ark? Altså at man kan skrive noe inn i en celle og deretter få det man søker etter markert? Jeg vet om Ctrl+B, men skulle gjerne hatt noe litt mer brukervennlig... Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Har du prøvd via filter funksjonen i excel? eller tenkte du mer på en box/celle man får opp hvis man f.eks trykker ctrl + F ? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er den samme snarveien MiRaCL, forskjellen er om du har excel på Norsk eller Engelsk. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Hvis du trykker Ctrl+B får du opp en boks, der kan du skrive inn noe og trykke på søk, da markerer den en celle som har de samme verdiene. Det jeg lurer på om man kan lage en celle med en funksjon som gjør det samme. Lenke til kommentar
fjelljegeren Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 (endret) Fant du ut av spørsmålet du stilte her McHalvorsen? Jeg er ute etter akkurat det samme! Velge ei celle for søk, for så å finne ut om et bestemt ord finnes i regnearket. Endret 25. juni 2015 av fjelljegeren Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Det gjorde nok McHalvorsen ikke siden dette har stått ubesvart/ubekreftet i mer enn tre år. Prøv å formulere hva du er ute etter i en ny tråd, sjansene øker da. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå