Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Folkens. Jeg river meg i håret her på grunn av dusteting som Microsoft bøller med.

Jeg har satt opp en WIndows 2008 R2 server som Remote Desktop Server. Dette funker helt glitrende. Så skal jeg ha Office 2010 på denne serveren. Tenkte da i min lille beskjedenhet at jeg skull velge "Install Application on Remote Desktop..." fra ControlPanel, så det gjorde jeg. Office er nå installert. Test kjørte dette på serveren og alt ser vel og bra ut.

Men, når jeg kobler til denne serveren ved bruk av RDP klient så skjer noe merkelig. Når jeg prøver å starte Word, får jeg følgende melding:

Microsoft Word
 !  Ikke nok minne eller diskplass. Word kan ikek vise den angitte skriften
[OK]   [Hjelp]

Så trykker jeg på OK og Word ser tilsynelatende frisk og rask ut, men akk. Kunn Times New Roman i font selectoren og den valgtre font er Calibri. Til hlyre i toppen så viser den disse boksene som gir forskjelige skriftstørrelser og det er tydelig at det ikke er noe TrueType fonts eller lignende aktivert i det hele tatt...

Trenger hurtig hjelp her....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe vet det er ett dustesvar men..

Har du sjekket at det er nok diskplass der hvor den ønsker å installere truetype fontene ? (og at den aktuelle brukeren som installasjonen kjører som har nok disk plass(quota osv).

Tror word automatisk prøver å legge til manglende fonter hvis den finner ut at de ikke er installert.

Hva skjer når du prøver å kjøre word lokalt(ikke via rdp) ?

(Tror windows 2008 er første gang RDP støtter disse fanzy fontene, om det er til noe hjelp.)

Lenke til kommentar

Problemet er løst. Feilen var at jeg hadde snurpet litt for mye inn i rettighetene for brukeren. Resultatet var at Office ikke klarte å kjøre seg opp skikkelig under "førstegangs kjøring". Installerte Office på nytt da jeg ikke fant noe "Kjør init på nytt" rutine og nå virker alt som det skal...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...