Gå til innhold

Nå kommer PlayStation til Android


Anbefalte innlegg

For at noe skal bli intuitivt i et 3D spill må vel det være noenlunde ok flyt og grafikk, og tegra 2 sin GPU er ikke akkurat noe monster, den er knapt bedre enn sgx540 og adreno 205 som har vært på markedet lenge, adreno 220 er ikke mange månedene fra å kunne kjøpes i butikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strengt talt trenger den ikke det. Wii har lært oss en ting, det samme har forøvrig Angry Birds (som kan kjøre på temmelig svake systemer, men allikevel være det mest populære), og det er at kraftig maskinvare ikke er nøkkelen til suksess.

 

Skal man lykkes på spillmarkedet gjør man det med underholdende og innovative spill som er intuitive i bruk. Til dette trengs ikke god grafikk, og aller minst noe som er avansert (blir det for avansert, vil man ikke lykkes).

 

Det som trengs er en plattform som tiltaler innovatørene og de som er dyktige spilldesignere. Android er langt mer åpent og dermed et langt mer innovativt miljø (økt kontroll = mindre innovasjon). Blir Sony-løsningen mulig å benytte på ulike telefoner, vil dette bli veldig spennende. :)

Nja, både og.

 

Wii er i en særstilling grunnet deres den gang innovative bruk av kontrollere. I etterkant har både Sony og Microsoft prøvd å kopiere denne kontrolleren og Nintendo sin suksess. Kinect er siste forsøk på dette. Nå vil jeg også påstå at Wii henvender seg til en noe annen brukergruppe enn det feks. Playstation 3 og Xbox gjør. Det er ikke mange spill til voksne på Wii. Om man da ikke liker og hoppe opp og ned, mens man kjører Mario Kart.

 

Klart, iOS og Android er gode eksempler på at spill handler om mer enn god grafikk. Personlig synes jeg Angry Birds er veldig oppskrytt. Har det på samtlige iEnheter (og PC), men går veldig fort lei.

 

Skal ikke lage noen fasit på hvilken plattform som er best da dette er en meget subjektiv oppfatning, men om vi snakker innovative kontroller og spennende plattformer, så synes jeg iOS og Apple ligger milevis unna Android på akkurat dette punktet. Særlig med fjerde generasjon iPhone som muliggjør styring med gyroskop og akselerasjonsmåler. Veldig mange av de nye iOS spillene benytter seg av dette. Fordelen med iPhone er at alle enhetene er like, mens på Android har man veldig mye å velge i. Også hva angår maskinvare, dermed er ikke samtlige applikasjoner og spill kompatible med alle enheter.

 

Enig med deg i at dette kan bli spennende, men beklager har ikke tro på dette. Jeg tror enheten drukner i mengden uten solid maskinvare som skiller den positivt ut. Kan godt hende jeg tar feil, det vil tiden vise.

Lenke til kommentar

Dette har jeg stor tro på... iløpet av få dager har alle mine ankepunkter for Android plattformen totalt forandret seg:

 

Sony tar ansvar og får orden på spill til Android.

Google rydder opp i Market.

Nvidia GPU i mange av de nye Android mobilene

Hardware akselerert GUI

 

Hva mener du med at Google rydder opp i market? Er det noe som skal skje i fremtiden, eller mener du den kosmetiske overhalingen markedet fikk nylig ...?

Lenke til kommentar

Nja, både og.

 

Wii er i en særstilling grunnet deres den gang innovative bruk av kontrollere. I etterkant har både Sony og Microsoft prøvd å kopiere denne kontrolleren og Nintendo sin suksess. Kinect er siste forsøk på dette. Nå vil jeg også påstå at Wii henvender seg til en noe annen brukergruppe enn det feks. Playstation 3 og Xbox gjør. Det er ikke mange spill til voksne på Wii. Om man da ikke liker og hoppe opp og ned, mens man kjører Mario Kart.

 

Klart, iOS og Android er gode eksempler på at spill handler om mer enn god grafikk. Personlig synes jeg Angry Birds er veldig oppskrytt. Har det på samtlige iEnheter (og PC), men går veldig fort lei.

 

Skal ikke lage noen fasit på hvilken plattform som er best da dette er en meget subjektiv oppfatning, men om vi snakker innovative kontroller og spennende plattformer, så synes jeg iOS og Apple ligger milevis unna Android på akkurat dette punktet. Særlig med fjerde generasjon iPhone som muliggjør styring med gyroskop og akselerasjonsmåler. Veldig mange av de nye iOS spillene benytter seg av dette. Fordelen med iPhone er at alle enhetene er like, mens på Android har man veldig mye å velge i. Også hva angår maskinvare, dermed er ikke samtlige applikasjoner og spill kompatible med alle enheter.

 

Enig med deg i at dette kan bli spennende, men beklager har ikke tro på dette. Jeg tror enheten drukner i mengden uten solid maskinvare som skiller den positivt ut. Kan godt hende jeg tar feil, det vil tiden vise.

Hei,

Nå vet jeg ikke hvilket år Wii begynte å utvikle sine kontrollere, men playstation har jobbet evig lenge på MOVE.

 

Research on the PlayStation Move began as early as 2001, stemming from parallel development of the EyeToy which was eventually released in 2003. An early prototype version of the Move was demonstrated in a technology demo known as "Magic Duel" in 2001,[35] in which developers experimented with color-based 3D controller tracking,[36] including prototypes using spheres.[fn 3] In 2008 Sony began work on developing a commercial product, integrating inertial sensors into the motion controller, and refining the device from an engineering and a design perspective.[16]

 

Siden 2001 har de altså jobbet på move (vet ikke hvor aktivt de har jobbet, men).

At Wii lanserte bevegelse i form av gyroskop først, stemmer vel kanskje.. (lurer på om andre konkurrenter var ute først, til noen spill?).

 

Men å si at wii var revolusjonerende blir uansett feil.

Wii sin bevegelseskontroll er upresis, unøyaktig, avhengig av IR.

Grafikken på konsollen er også veldig dårlig.

 

Jeg anser Wii å være en "leke", primært for barn, samt jeg vet mange jenter bryr seg ikke om grafikk. For min del, mener jeg at wii er rett å slett crap! (ja, jeg har testet det selv).

 

Move har jeg ikke testet, jeg har heller ikke testet microsoft sin kinnect.

Sony var jo ute med eyetoy i 2003 og som kinnect, har man fordelen at man trenger ikke kontroller. Det er vel derimot vanskeligere å lage spill, som ikke bruker kontroller.

 

Når det er sagt, er jo Move en evolusjon av EyeToy (som jeg heller aldri har testet).

Move kombinerer:

Kamera

Gyroskop

Lys

 

Dette gjør at move har veldig nøyaktige bevegelser, i sterk kontrast til wii.

Kinect vet jeg ikke helt, men jeg tviler på du kan bruke det med hell til FPS :p

 

Etter denne enorme digresjonen, vil jeg si at å lage playstation network (eller hva de vil kalle det) til android, er genialt.

Android har blitt en svært populær plattform blandt de fleste mobilprodusenter.

Sony og Microsoft (samt Nintendo) tjener jo primært penger på salg av spill. Her kan de altså plutselig selge (gamle!!!) spill til MAAAAAAAAAAAAANGE kunder! Rett å slett genialt!

 

Videre kommer det jo 50 nettbrett i år, basert på android... og helt sikkert andre ting, som bilstereo, kjøleskap, etc. Så, sony!! Veldig bra! Det har vært er par ganger sony har ødelagt for seg selv, som minidisc'en.. Den kunne overlevd lengre, om man på mz-n slapp å konvertere filer til atrac som sony så lenge ville tvinge på oss. Konverteringen tok jo mange minutter og man fikk jo allerede den gangen diamond rio mp3spillere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...