mongojarle Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hei du, Jeg har en liste i Excel som inneholder alle standard tegninger jeg bruker. Det er litt over 60 tegninger, og jeg har skrevet hver tegning sine egenskaper og spesielle features i en kolonne i Excel. Jeg vil bruke Excel listen til å filtrere ut tegninger, slik at jeg sitter igjen med de tegningene jeg skal bruke i et gitt prosjekt. Dette fungerer utmerket, men det er flere tegninger som har flere egenskaper, som jeg vil sortere på induviduelt. Altså, en tegning kan ha egenskapen "multi cabinet", samtidig som den har egenskapen "NAUT-OSV" og "EX". Jeg vil helst at når jeg velger å filtrere på tegninger med "NAUT-OSV"-egenskap, så skal også de tegningene med "EX"-egenskap vises. Hvis jeg nå velger NAUT-OSV kommer ikke tegningen med EX opp i utvalget. For å få den opp i utvalget, må jeg velge "NAUT-OSV + EX", som er et eget filtreringsvalg. Hvordan kan jeg skrive egenskap feltet i excel arket slik at filteret går på hvert ord for seg selv, og ikke hele feltet samlet? Jeg ser at jeg kan løse det med å ha flere kolonner med ulike egenskaper. Men da ender jeg opp med å måtte filtrere på samme egenskapen flere ganger, da de like egenskapene på de ulike tegningene kan stå i forskjellige kolonner. Skjønte du? Endret 27. januar 2011 av jale Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Tekstfiltre har valget "inneholder" som går på deler av celleinnholdet. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå