Gå til innhold

Lærer søker videokamera

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å kjøpe mer elektronikk;) - men selv om jeg har relativt god peiling, er det ikke alt jeg kan, og når det kommer til videokamera er jeg grønn. Jeg poster dette både i videoforumet og i bærbarforumet, da denne posten hører hjemme i begge.

Mine behov:

Jeg skal ha en kraftig bærbar til videoredigering, gaming og jobb. Jeg skal kjøre alle produksjonprogrammene fra Adobe CS- pakka. Jeg er lærer i ”åpent landskap”, og maskina skal altså bæres mye fram og tilbake, så den bør være så liten og lett som mulig, samtidig som den skal kunne gjøre absolutt alt og må tåle en del juling. Når det gjelder spill, skal den kunne kjøre det nyeste Elder Scrolls (kommer i år?), ellers går det mest i Total War og CIV4/5. Jeg har funnet denne ASUSen som jeg mener skulle dekke mine behov:

ASUS G53JW– jeg er takknemlig for andre forslag.

Jeg skal også ha et videokamera (også til bruk privat og på jobb). Jeg er litt over gjennomsnittet når det kommer til komposisjon og redigering, og tenker på å lage enkle dokumentarer/konsertopptak/familiefilmer. Jeg tenker at speilrefleks ikke er noe for meg, jeg vil ha gode autofunksjoner (jeg er ikke optiker). Jeg har lite peiling på videokameraer, men jeg vil ha et kamera som har gode lysegenskaper og dybde i bildet. Når det kommer til lyd vil jeg helst bruke ekstern mikrofon. Jeg trenger altså noen tips her, har funnet et kamera som kanskje kunne funke: Canon LEGRIA HF M36+

Når jeg har bestemt meg for ikke å bruke speilrefleks, trenger jeg altså også et knakende godt kompaktkamera. Er det noen som kan anbefale noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres fornuftig ut å ikke filme med speilrefleks til det bruksområdet. :)

Knakende godt kompaktkamera? Hva prioriterer du? Zoomrekkevidde, lysstyrke, bildekvalitet, pris, størrelse?

Mange entusiaster vil ha lysstyrke og bildekvalitet, mens mange vil ha fleksibiliteten i å ha stort zoomomfang.

Lenke til kommentar

Skjerm med benevnelsen "Color Shine, blendende glans" er ikke det beste angående redigering av farger,burde være av en matt type gjerne med IPS skjerm.

Angående kompaktkamera har du LX5,G12 og S95,alle har god vidvinkel,raw-format samt er lyssterke.

Ok, jeg har ikke hatt noen problemer med videoredigering på glanset skjerm før, men du har kanskje et poeng. Er det ikke alltid bedriftsmaskiner som har matte skjermer? I så fall tviler jeg på at jeg får tak i det. Tusen takk for tips til kompaktkamera.

Lenke til kommentar

Høres fornuftig ut å ikke filme med speilrefleks til det bruksområdet. :)

Knakende godt kompaktkamera? Hva prioriterer du? Zoomrekkevidde, lysstyrke, bildekvalitet, pris, størrelse?

Mange entusiaster vil ha lysstyrke og bildekvalitet, mens mange vil ha fleksibiliteten i å ha stort zoomomfang.

Jeg tar ikke sjansen på speilrefleks, nei..

Vi prioriterer nok lys og bildekvalitet når det kommer til kompaktkamera. Da kameraet skal brukes til å ta bilde av barn i aksjon er det nok også bra at det ikke tar 1 minutt før bildet er tatt (og barna er borte). Er modellene som her ble anbefalt gode? (LX5,G12 og S95).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...