RuneGa Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hei, er på jakt etter ny stasjonær PC. Den skal i hovedsak brukes til 3D modellering i Rhinoceros med Vray som render plug-in. Utifra det jeg har lest på diverse forum angående Vray for Rhino er det prosessorkraft som gjelder. Siden jeg ikke har så god greie på bygging av PC så har jeg tatt utgangspunkt i en PC fra Komplett. Hovedprogrammene som vil bli brukt på maskinen er Rhinoceros/Vray, Autocad 2010, Office-pakken og etterhvert Photoshop. Ser oppsettet under greit ut eller er det noe som bør endres? Må vel ha en CPU kjøler i tillegg? Cooler Master CM 690 II Advanced Sort Corsair TX 750W PSU Intel Core™ i7 Quad Processor i7-2600K ASUS P8P67, Socket-1155 Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9 XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB WD Caviar® Black 1TB 3,5", SATA 6Gb/s Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Ser fint ut dette Ikke nødvendig med tredjeparts kjøler med mindre du skal klokke hardt, eller er allergisk mot støy. Kan også bytte strømforysning til en modulær variant med avtakbare kabler. Lettere å holde kabinttet ryddig = bedre luftflyt. Koster litt mer da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå