Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

seigt snørr ødelegger mye for meg

Anbefalte innlegg

hallo.

i en laaang periode nå har jeg slitt med seigt snørr som jeg må harke opp hver morgen, uttover dagen, og på kvelden så jeg ikke brekker meg. Det er så seigt at det kan være vannskelig å få til også. I en periode var det mørkt grønnt men tror jeg var syk da, nå er det tilbake til å være lysegult...

er så dritt lei av dette nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre, for et år siden sa fastlegen at jeg skulle til ønh, ønh gav meg nasonex og ignorerte det jeg sa om snørr i halsen.

vet ikke om det er snørr heller egentlig, men har den konsistensen.

videre så er årsaken til at jeg må harke dette opp at jeg merker det samler seg opp et sted bak i ganen, og jeg brekker meg om jeg ikke får det ut hele tia..

HJÆÆÆLP!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Varierende normal kost, jeg spiser så variert at jeg ikke kan tenke meg at det har bunn i problemene, da de er konstante

Men, har du noen tips til hva jeg kan kutte ut, som vanligvis kan være årsaken til disse vedvarende plagene?

Pepsi Max går det endel av, kan dette være årsaken?

Har f.eks vært på diett etter at plagene kom, og de har vært de samme hele tiden.. før og etter dietten..

Rent kjøtt (kyllingfile,ørret/laks, karbonadedeig)

Pasta/Potet/Ris

Grønnsaker: gulerot, agurk, brokkoli etc. etc.

Lenke til kommentar

hallo.

i en laaang periode nå har jeg slitt med seigt snørr som jeg må harke opp hver morgen, uttover dagen, og på kvelden så jeg ikke brekker meg. Det er så seigt at det kan være vannskelig å få til også. I en periode var det mørkt grønnt men tror jeg var syk da, nå er det tilbake til å være lysegult...

er så dritt lei av dette nå, og vet ikke hva jeg skal gjøre, for et år siden sa fastlegen at jeg skulle til ønh, ønh gav meg nasonex og ignorerte det jeg sa om snørr i halsen.

vet ikke om det er snørr heller egentlig, men har den konsistensen.

videre så er årsaken til at jeg må harke dette opp at jeg merker det samler seg opp et sted bak i ganen, og jeg brekker meg om jeg ikke får det ut hele tia..

HJÆÆÆLP!

Tok de dyrkning?

Min første og umiddelbare tanke er at dette kan høres ut som en kronisk bihulebetennelse.

Jeg tror du må gå til en annen lege, og konsultere.

Du må tenke over hvordan du skal ordlegge deg.

Du kan ikke bare gnage om snørr i halsen, du må si at dette har vært et vedvarende problem lenge.

De må ta dyrkning.

Altså jeg vet ikke hvorfor jeg gidder å skrive engang, folk må jo bare forstå at de kan ikke være så utrolig tafatte når de drar til legen, dere må jo tenke over hva dere sier og hvordan dere opptrer, dersom dere ønsker å oppnå at dere får den hjelpen dere behøver.

Det går ikke ann å bare mumle om snørr i halsen bla bla bla.

Og bare for å spørre, hva i all verden har matvaner og pepsi max med mulig bakteriell luftveisinfeksjon å gjøre, det blir bare alt for dumt, sorry.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Takk for svar til dere begge!

1. Jeg hadde tett nese ved første konsultasjon, det kan vel være lett for de å fokusere på dette først. Jeg har forsøkt å opptre professionelt, og ordlagt meg riktig under konsultasjonen

2. Matvaner ble det jo spurt om, så dermed skrev jeg dette... hehe

Prøver legen igjen jeg, da..

PS! Ved ØNH tok de en swab å kjørte ned i halsen, pakket den ned og sendte til dyrking, det ble ikke funnet noe.

Endret av neidustoreinternett
Lenke til kommentar

Og bare for å spørre, hva i all verden har matvaner og pepsi max med mulig bakteriell luftveisinfeksjon å gjøre, det blir bare alt for dumt, sorry.

Vet du egentlig hva snørr består av (bortsett fra hvite blodlegemer)? Det som gjør snørret slimete og seigt er proteiner. Så hvis man spiser mye mindre protein blir snørra ikke så seig.

Lenke til kommentar
Det går i høy protein inntak her om dagen, er dette bivirkningen?
Det er nok ikke årsaken til at du har mye snørr, men det kan hende at det blir litt seigere. Og du må nok spise litt mindre protein enn et gjennomsnittlig norsk kosthold for at snørra skal bli mindre seig. Og ikke glem å få i deg nok væske.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...