hopeless22 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Heisann Jeg og kjæresten min har veldig lyst til å besøke Thailand eller Bali, helst begge, men som de studentene vi er nå, må vi nok nøye oss med et av stedene om gangen. Det jeg lurer på er, som nevnt siden vi er studenter, må vi helst reise i sommerferien.. Ser at StarTour og Ving ikke tilbyr turer fra april - nov eller noe slikt. Hva skyldes dette? Er været så forferdelig mye dårligere? Noen som har erfaringer? Selv prøvd å reise ned på sommerstid? Flyselskap / hotell og anbefalte steder? På forhånd tusen takk! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det er regntid der om sommeren og ikke like bra som om vinteren selv om det fortsatt er OK. I tillegg er det mange nære reisemål som er bra om sommeren. Derfor er få nordmenn interesserte i å reise dit om sommeren. Lenke til kommentar
hopeless22 Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Det er regntid der om sommeren og ikke like bra som om vinteren selv om det fortsatt er OK. I tillegg er det mange nære reisemål som er bra om sommeren. Derfor er få nordmenn interesserte i å reise dit om sommeren. Hehe, dama mi og hadde den forestillinga om at "regntida" som er der.. var så forferdelig. En kompis var der forrige sommer, og sa det regnte maks en halvtime - time om morran ellernoe, også gikk det noen min så var alt tørt og sola skinte igjen, ser ikke problemet med det Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er på ingen måte "forferdelig" i Thailand om sommeren, men det er bedre der på vinteren og om sommeren er det som sagt mange andre steder å dra med mye kortere flyreise. Derfor er så få interessert i å kjøpe reise dit om sommeren at charterselskapene ikke har turer dit i den perioden. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Vært både i Thailand og Bali på sommeren og det er ikke noe stress i det hele tatt med regnet. Er som du sier snakk om en halvtime om dagen, og da er det bare å spise lunch eller noe. Syns personlig det er en veldig stor fordel at det ikke er noen charterselskaper som drar dit når jeg er der, men det er vel en smakssak. Jeg drar ihvertfall ikke til utlandet for å treffe nordmenn. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg har også vært thailand på sommeren, og jeg har aldri opplevd noe problemer med at det er regntid. Som flere sier her. Maks 30 min regn i løpet av et døgn. Hvor du bør dra har mye å si med hva du vil oppleve. Lenke til kommentar
hopeless22 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Flott! Da virker det som jeg har forstått noen ting riktig. Er det stor forskjell på været avhengig av hvor man drar? Mener å ha lest noe om at været er sikrest på Koh Samui på sommerstid... ? Vil vel igrunn bare oppleve flotte strender, sol, varme, god mat og avslapning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå