Qwseyvnd Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei Beklager hvis jeg er negativ, men jeg prøver å finne alternative løsninger... Nå vil jeg fortelle litt om min situasjon. Jeg vil gjerne bli astrofysiker av enkelte grunner, blandt annet religiøse grunner. Men ingen universiteter tar inn døve forskere. Jeg er en døv mann. To alternativer blir: Gallaudet Universitet i USA men vil ikke der av noen grunner, og en annen i Tyskland som snart skal starter opp som en fullferdig døvuniversitet. Jeg skal kanskje til UiO for å ta astrofysiker linjen. Har dere noen forslag og ideer om hvordan jeg kan jobbe som forsker? Selvstendig som underviser folk ? Jobbe alene ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Tørr jeg spørre hvor det sies at ingen universiteter tar inn døve forskere? Sånn sett bort i fra enkelte undervisningssituasjoner seg jeg ingen grunn til at man ikke skulle kunne forske som døv. Hva med å forsøke å gå all the way i Oslo? Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Som student er det ingen problemer. Som forsker på et universitet vil du få problemer da de aller fleste forskerstillinger på universiteter krever at du også kan undervise. Det vil omtrent alltid være en undervisningsdel knyttet til stillingene. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Der ser dere. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er så at det ofte er undervisningstid i tilknytning til dette, men jeg vet også at det er stillinger som ikke har dette som et krav. Eventuelt kunne du jo forsøke deg på å avtale at du kunne undervise de med lignende begresninger, da ville de ikke trenge tolk til forelesningene dine og de ville kanskje slippe en tolk i noen andre forelesninger. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Hmm... Jeg drar ikke til Oslo allikevel pga for høye krav for å komme inn. Jeg har ikke så gode karakterer. Så alternativet blir matte eller datavitenskap linje i Bergen eller elektronikk eller teknologi i UiO, jeg klarer nok å finne ut etterhvert. Fire linjer å velge mellom. Jeg tror det er mest sannsynlig jeg velger datavitenskap i Bergen. Allikevel, takk for hjelpen Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Bare så du vet det - jeg gikk på "søsterlinjen" til datavitenskap UiB i to år (medielinjen) og de som begynte på datalinjen samtidig som oss var 20 i gruppen. Etter to år hadde 17 av dem sluttet fordi de syntes opplegget var så elendig... Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Hvilken "søsterlinjen" ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Søsterlinjen til datavitenskap er medievitenskap. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 ikke for å blande meg inn, men klarer ikke helt å se hvorfor en døv mann ikke kan undervise i dagens teknologisamfunn? må jo være blåbær å få tilrettelagt dette? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det kommer jo litt annpå stemmebruken det da. De fleste forelesninger jeg har involverer høy prating foran mange mennesker med spørsmålsrunder etterpå,men det finnes jo sikkert forskjellige modeller for dette. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Det eneste som kreves er tolk, og det er ikke alltid lett å få tak i med en gang når det trengs. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Bare så du vet det - jeg gikk på "søsterlinjen" til datavitenskap UiB i to år (medielinjen) og de som begynte på datalinjen samtidig som oss var 20 i gruppen. Etter to år hadde 17 av dem sluttet fordi de syntes opplegget var så elendig... Datavitenskap var en ny linje på UiB høsten 2009, så jeg har vanskelig for å tro at folk begynte der samtidig som du begynte på medievitenskap for >2 år siden. Jeg går selv i "klasse" med folk fra datavitenskap (går datateknologi selv), der min klasse er første kull på respektive linjer, og vi er nå på fjerde semester. Mulig du forveksler med en annen linje? Datavitenskap er forøvrig tilknyttet matnat/ii, mens medievitenskap er tilknyttet sv. Endret 21. mars 2011 av srbz Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Det var på SV ja, og jeg husker ikke hva det offisielt het, men både studenter og forelesere kalte det "datavitenskap". Der de lærte å bygge opp pc-er fra grunnen, og koding og sånn. EDIT: Ut fra nettsidene så var det offisielle navnet enten "Informasjonsvitenskap" eller "IKT". Endret 21. mars 2011 av Maxie10 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Vel, jeg fant ut at jeg kan likevel studere i Bergen fysikk, så ta romfysikk i mastergrad, så astrofysikk i doktorgrad. Da må jeg jobbe hardt. Jeg skal prøve så godt jeg kan Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2011 Lykke til Takk Lenke til kommentar
RyanGiggs11 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Er meget imponert over ambisjonsnivået og pågangsmotet ditt, fantastisk at du ikke lar deg settes tilbake på grunn av hørselsmangel. Har selv en bestemor som ble erklært døv som 6-åring, så har dermed fått sett hvor hardt det kan være til tider. Stå på, og lykke til! Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Av nyskjerrighet: Du sier du vil gjerne vil bli astrofysiker av religøse grunner. Hvilke religiøse grunner er dette? Er du scientolog? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå