Gå til innhold

ny laptop. budsjett på 7000-9000, 14".

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig godt fornøyd med min Acer TimelineX 4820TG :) Veldig god størrelse og ganske bra specs!

den har jeg også tenkt på! :)

funker vel egentlig perfekt til mitt bruk?

problemet er at det fins så mange modeller av 4820TG (f.eks. ulike prosessorer, andre skjermkort osv).

uansett så lurer jeg på å vente til sandy bridge kommer ut inne i rimelige maskiner? trenger egentlig en data nå, men jeg kan holde ut litt lengre, om det bare er 2-3 uker jeg må vente.

hva mener du?

Lenke til kommentar

Ville ha ventet på sandy bridge hvis du kan, av tester virker det som du får 15% ytelse på lik clock kontra tidligere generasjoner, samtidig framtidssikrer du deg litt. Dog tror jeg vi først ser sandy bridge laptoper i slutten av februar, og jeg vet ikke om du kan vente så lenge.

De vil heller ikke bli dyrere enn dagens laptoper.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Det er bare det at datan min "fryser" hvert 40ende minutt! :(

jeg må faktisk skru av datan også på igjen, og det sier seg selv at det er plagsomt! derfor vil jeg gjerne ha en ny data så fort som mulig, men vente kan jeg jo, så lenge det ikke blir mer enn en måned...

Vil det være verdt å reparere datan min btw? jeg tror det er harddisken som har tatt kvelden. laptopen er nesten 3 år gammel.

Lenke til kommentar

Som sagt, hvis du føler at du trenger ny pc, så ville jeg bare kjøpt nå, kommer alltid nye ting, men hvis du ikke trenger ville jeg ventet.

er jo litt vanskelig å svare på hva feilen kan være angående "hengingen".

mye kan jo komme av hvis dataen ikke har vært formatert på mange år, og da blir pcen veldig treg fort. Ville først prøvd å formatert og re installert windows. Dog kan det jo å være som du sier at harddisken sliter litt.

ville ikke tenkt så mye på reparasjon egentlig, en harddisk er forresten veldig kurant å bytte, og koster ikke mange kronene.

Lenke til kommentar

Formatering er når du sletter alt på harddisken din, så husk å ta back up, evt lage partisjoner. Men du trenger en windows cd for å installere windows på nytt. Har du ikke den kommer du ikke langt dessverre.

Uansett, formatering foretas etter du har puttet windows plata de i maskina, og starter den opp, da kommer du inn i en slik GUI, og du får etterhvert valg om å formatere disken og installere windows på nytt. Bare husk å ikke velg upgrade, men custom (advanced). Så velger du harddisken din, og trykker på drive options og trykker format. Bare husk at du mister du alt på disken/partisjonen.

Litt vanskelig å forklare, så en video forklarer bedre enn hva jeg klarer

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...